101166:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bremseproblem på 109 serie 3 (27-08-2010 17:46:52) (svar på
101164)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.148.67)
Jeg ville ikke anfægte nogen af de udsagn skrevet i tråden. alle er gode råd, og sandsynligt, specielt "sneglene".
Det virker som om du har udluftet temmelig grundigt, så er jeg tilbøjeligt til at se bort fra dette årsag.
Hvis det er sådan at bilen bremser "lidt" og så kan pumpes, så falder min mistanke på hoved cylinderen. De har det med at svigte på den ene kreds, som dog kan pumpes.
Spørgsmål:- Bruger bilen bremse vædske?
I så fald, finder du en utæthed et sted, som skulle være nem at finde hvis den laver svigt på den ene kreds.
Jeg har for nyligt haft problemet på min. Det vist sig at der var hul i den lang bremserør, lavet af en flyvende sten, eller en af min egne vinterdæk pigge!
Er vædske niveau konstant, og med en svigtende kreds, så er det nok hovedcylinderen.
Det problem Kenneth beskriver opstår ret hurtigt, men OK, Hovedcylinder har det med at stå af fra dag til dag også!
Specielt "uoriginale" hovedcylinder (fra Kina) har en kort levetid, dog kan en rigtig Girling, være svære at finde.
Hilsen fra Norge, David.