God aften forum.
Jeg har et genstridigt problem med røgudvikling fra min 2.25 diesel. Har tidligere skrevet følgende indlæg.
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=101315#101315Siden sidst har jeg haft bilen på boch dieselværksted i odense hvor de desværre ikke kunne finde nogle fejl. Pumpen har været ude og monteret i prøvestand, dysserne er blevet testet og der har været prøvet med nogle andre. Taktkæden er blevet efterset og sidst men ikke mindst er indsprøjtningstidspunktet blevet ændret for at se hvor røg udviklingen var mindst.
Indtet har rigtig givet noget mærkbart udslag på røgudviklingen. Jeg har ugså prøvet at køre uden luft filter for at se om den fik for lidt luft. forskellen her var også minimal.
Jeg er efterhånden ved at løbe tør for idéer til hvad det kan være. Det eneste der efterhånden ikke er blevet set efter er olieskraberingene, men olie forbruget ligger på under 1 liter pr. 1000 km hvilket jeg ikke syntes er så galt.
Ellers er der vist kun diesel filteret og sediment udskilleren tilbage, men jeg ved ikke helt hvordan de kan medvirke til røgudvikling.
Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe med at kaste noget lys over denne sag inden jeg bliver nød til at købe en ny motor...
LR SIII Hilsen REO