tilbage

Land Rover Forum  

Index
106828: Startproblemer med 2,5 d n/a (01-01-2011 21:17:27)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.35.79)
Godt Nytår!

Jeg har svært ved at komme ud af sengen om morgenen og bilen har svært ved at starte... suk.

motoren tørner meget længe, ca. 20 - 30 sek. Mod slutningen kommer der lidt hosten og til sidst kommer den i gang. Det er dog sket to gange at batteriet måtte give op inden motoren kom i gang.

så snart motoren køre, er der ingen problemer - ingen ujævn tomgang eller lignende.

Jeg kan slukke motoren og starten den igen uden problemer, men står den nogle timer, kommer problemet tilbage.

Det har stået på længe og jeg synes ikke at vejret/temperaturen har gjort nogen forskel.

Jeg har skiftet dieselfilter, men jeg har ikke oplevet nogen forbedring.

Jeg har inden startforsøg, forsøgt at lufte ud både ved filteret og ved pumpen og begge steder render dieselen ud.

Nogle forslag til forbedringer?

Hilsen Anders
Index
106832: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (01-01-2011 23:21:54) (svar på 106828)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.249)
Min OneTen med samme maskininstallation gør nøjagtig det samme og fejlen ligger i, at jeg endnu ikke har sat en ventil i brændstofkredsløbet, som forhindrer brændstoffet i, at løbe ved stilstand fra pumpen...

Forpumper jeg, starter den straks.

Her dukker så pludseligt et nytårsforsæt op: skrive på to-do-listen....
Index
106834: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (01-01-2011 23:33:49) (svar på 106832)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Det kunne også være gløderørene der er ophørt med at fungere.

Prøv at tage dem ud og sæt strøm til dem en af gangen og se om de gløder som de skal. Pas på de bliver varme.
Index
106841: sv: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (02-01-2011 10:30:52) (svar på 106834)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.141)
Jeg vil nu også sige, at det lyder som gløderør.
Jeg har en god LR-kammerat som sidste vinter snakkede med mig om, at vi snart skulle renovere hans 300TDi motor,for den var begyndt at have svært ved at starte, både sommer og vinter.
Renoveringen hos ham, var skift af sikringen til gløderør, og siden har motoren startet lækkert, også på kolde dage.
Så kontrol af gløderør er et must, inden du splitter mere ad.

Jimmi
Index
106839: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (02-01-2011 09:26:26) (svar på 106828)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.24.118.89)
Jeg har haft det samme problem.
Ny fødepumpe, part no. STC 1190 fra Williams (368 kr) løste problemet.

Godt nytår
Nils
Index
106848: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (02-01-2011 16:04:27) (svar på 106839)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.35.79)
Tak for svarene.

Gløderørene er ca 2år gamle - skulle de ikke holde længere?

mht til fødepumpen, så pipler dieselen ud med det samme, hvis jeg løsner skruen på fordelerpumpen eller filterholderen og pumper manuelt. Så er problemer vel ikke at dieselen løber tilbage... eller hva'?

Hilsen Anders
Index
106857: sv: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (02-01-2011 20:23:53) (svar på 106848)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.141)
Hej Anders.
Om gløderørerne holder mere end 2 år, er svært at sige. Jeg ved jo ikke hvor mange starteer, samt hvor længe du varmer, inden du starter. Men..... Afmonter ledningerne på alle gløderørerne, lav en plusledning fra batteriet, der kan nå ud i motorrummet. Sæt den derefter på hvert enkelt gløderør. Det skal gnistre, når du sætter den på. Gør det ikke det, så virker gløderøret ikke.
Hvis de så alle 4 virker, så måler du, evt. sammen med en makker, om der kommer 12v på ledningen fra bilen til gløderørerne.
Så har du et overblik over om der er fejl i denne del, uden at du behøver at skille mere ad end det kan samles igen på under 15 minutter.
Index
106864: sv: sv: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (02-01-2011 21:59:36) (svar på 106857)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.98.194)
Hej Jimmi,

Jeg giver det et forsøg en af dagene - tak for hjælpen

hilsen Anders
Index
106865: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (02-01-2011 22:03:43) (svar på 106864)
Christian Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.21.108)
køb de dyreste gløderør du kan finde det betaler sig i længden
-CHR-
Index
107074: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (07-01-2011 15:16:12) (svar på 106865)
Jens Sauer #7102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.42.69)
Hej Christian
Hvad mener du med de dyreste gløderør, har du nogle gode forslag jeg har købt nogle ved 4WD dk de er billige og er længe om at blive varme.
Mvh
Jens
Index
106968: sv: Startproblemer med 2,5 d n/a (04-01-2011 18:02:00) (svar på 106828)
Morten Rudkjær Jørgensen #7668, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.235.23.204)
har du prøvet at forvarme, du ved dreje nøglen til forvarmings lampen lyser og lade den lyse 30sec til 1min før du drejer hele vejen og startmotoren starter motoren.

ældre disel motorer forvamere ikke automatisk.