Hej Bjørn,
Jeg har kigget lidt på dine billeder:
Umiddelbart overrasker placeringen lige bag køleren mig mest. I de 'gamle' modeller er fyret normalt monteret på indersiden af skærmen, langs med motoren til styrbord og dermed forholdsvis godt beskyttet. I min Td5'er er der slet ikke plads mellem køler og ventillator - men du 'mangler' vist også en cylinder. Til gengæld er Td4'eren vist temmelig bred? I din installation sidder fyret ret så eksponeret, og jeg kunne derfor frygte bøvl efter kørsel i for meget vand, mudder, salt eller lign.
Tanktilslutningen ligner da godt nok en eller anden bøsning boret ind i tanken; hvis det er udført korrekt, vil jeg dog ikke være specielt nervøs. Det er da langt at foretrække fremfor tvivlsomme T-stykker indsat tilfældige steder i brændstofsystemet. Jeg kan godt lide tanken om, at motorens eget system er fuldstændig urørt.
If it works don't fix it ;-)
Se evt.
http://www.defender2.net/gallery/albums/userpics/10269/Defender%20Puma%20110%20Webasto%20fuel%20pickup%20installation.pdf som viser hvordan det også kunne have været gjort.
Ja, det ser ud som om tank mm. er plast på din Puma - så metalspåner behøver du vist ikke frygte.
Man kunne jo også begynde at trampe i el-installationen. Den nemme løsning - anbefalet af Webasto i Td5 - er et kabel direkte fra starteren. Jeg synes bedre om, at tage strømmen fra sikringsboksen inde under højre sæde, men det er lidt mere bøvlet.
/Jens