Hej Jens E
Tak for dit tip. Der troede jeg faktisk, at jeg havde fundet årsagen til rystelserne.
Efter dit tip, har jeg læst en del om viscosekoblingen (vcu) på engelske hjemmesider. Og alle symptomer passede fint med, at det kunne være vcu'en.
Så jeg fandt også en video om, hvordan man tester, om vcu'en fungerer. Jeg hastede hjem og testede..... men den ser ud til at fungere fint. ØV, nu troede jeg lige, at jeg havde fundet årsagen til rystelserne :-(
Man kan se min test her:
https://youtu.be/xU6AkZt4VcYOpskriften stammer fra et engelsk magasin, og der er mange videoer på Youtube, der udfører testen. Op med et hjul og bilen i frigear uden håndbremse. Så spændes en stange på 1,2 m på hjulet,m og der hænges 5 kg i enden. Så skal hjulet gerne dreje fra 45 grader til vandret på ca. 30-45 sekunder.
Det gør min.
Så nu glæder jeg mig til at få vinterhjulene tilbage med nye dæk og ny afbalancering.
Jeg er dog stadig usikker på, om bearings omkring viscosekoblingen trænger til at blive skiftet. De ser pæne ud, men kan skubbes en del fra side til side. Men burde det give rystelser ?
Tak for gode input alle sammen.
M.v.h.
Thomas