tilbage

Land Rover Forum  

Index
27453: moralsk support (24-09-2005 09:55:23)
Rasmus Dahl-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.184.184)
Så er den gal igen! Jeg har haft min (første) LR defender 90 (1986)nu 2,5 mdr og den har været mere i pit end på vejen! Først var krydset på den bagerste kad.-aksel ved at ryge, og styrekuglerne var næsten gået, så knak mit speederkabel og dernæst flækkede brændstofspumpen - alt sammen sket på mindre end 2 mdr?. Er det sådan at have en LR - eller har jeg bare været rigtig rigtig uheldig?

Skulle så igår ud at trille en tur MEN.... Startede uden problemer(har altid min bil holdende i gear) slap bremsen!! og bilen begyndte at køre. Prøvede at skifte gear men den sad fast i 1. Slukkede moteren fik den i fri-gear. Startede igen kunne ikke få den i gear (den hakkede ikke kunne bare ikke få den i gear). Slukkede og startede og fik den endelig i gear - men nu er min kobling meget slap med lavt koblingspunkt.

Hvad siger i til det? Hvad tror i der er galt? Er altså ved at opgive mit LR-projekt og er meget meget klar til at sælge "lortet"!

En fortvivlet første gangs ejer LR (2,5 mdr)!

Rasmus DAhl-Larsen
Index
27454: sv: moralsk support (24-09-2005 10:25:48) (svar på 27453)
Gertrud Jensen #5346, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.166.41.106)
Hej Rasmus
Har du checket koblingsvæske og gearolie - er der nok på?
MVH Gertrud, #5346 nvs
Index
27455: sv: moralsk support (24-09-2005 10:29:28) (svar på 27453)
Karsten Berdiin #6538, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.110.107)
Hej Rasmus

Kan godt genkende din historie. Da jeg i januar købte min LR (90" årg 87) knækkede krumtappen efter at have kørt 20 km i den. Så jeg nåede at hovedrenovere motoren i min inden jeg overhovedet kom ud i mudderet.
Har heldigvis en kammerat der har hænderne rigtig skruet på.
Hvis du bliver ved med at have likvider nok at putte i bilen så klø på. Du får en fed bil at køre i.

Karsten
Index
27456: sv: moralsk support (24-09-2005 11:04:58) (svar på 27453)
Henrik Fasmer #6685, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.0.140)
Tjaa Rasmus
Jeg købte min 88" diesel årgang 1978 for 2 år siden, der var regninger på alt hvad der var repareret i hele bilens levetid, altså komplet histiorie.
Siden jeg købte bilen, har den fået en total renoveret motor, en anden gearkasse, komplet ny undervogn, ny udstødning, ny ratkontakt til lyset, andre difrentialer for og bag, og mange andre ting.
Men i dag har jeg en bil der virker perfekt, du skal også lige huske på, at det ikke er en ny bil du har købt, den har godt 20 år på bagen.
Klø på og du vil ikke fortryde

Fasmer
Index
27457: sv: moralsk support (24-09-2005 12:31:54) (svar på 27453)
Tine og Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.252.5)
Hej Rasmus, rolig nu, 5 dybe indåndinger, du skal højst sansynlig bare have skiftet koblingens hoved/slave cyllinder, den ene sidder oppe bag pedalen og den anden nede på siden af gearkassen, prisen på delene flår ikke skjorten af dig.

Det kunne, set i bagklogskabes soleklare lys, tyde på at du skulle have gennemgået bilen grundigere inden køb, men det er historie det kan du ikke bruge til noget nu.

Mit forslag er at du finder en/flere LR folk i området hvor du bor (ukendt login) som du kan ringe til og få en snak om vores til tider elendige biler.
(os med "veteranbiler" kender godt din historie).
Prøv at annoncere her, om der er nogen der vil være "støttemedlem". (det er bedst med nogen rimelig tæt på så man lige kan drive forbi).
Ellers er vi jo et par tusinde medlemmer der har adgang til dette fremragende forum.

Min oplevelse er at det kommer i bølger, bilen kan køre fremragende i flere måneder og så pludslig er der 10 ting
galt på en gang.

MVH
Kenneth Poulsen - der gerne vil være støttemedlem men har mest forstand på sin 30 år gamle 109" serie III STW














Det virker som om du skal gennemgået bilen for
Index
27458: sv: sv: moralsk support (24-09-2005 14:18:16) (svar på 27457)
Rasmus Dahl-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.122.208)
Tak for jeres søde ord - det gav lidt til at højne moralen.
Ja der er ikke andet for, end at få den bakset til min mekaniker også få diagnosen!!

Ang. gearkasse olie så fik jeg fyldt på lige da jeg købte den - og den smider ikke så meget olie derfra!! Om jeg mangler koblingsvæske er en anden sag...

Tak for opsangen!!! :-)

mvh

Rasmus Dahl-Larsen
Index
27459: sv: moralsk support (24-09-2005 14:56:45) (svar på 27453)
Poul-Erik Andersen #0097, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.43.192)
det er jo svært at hjælpe medlemmer af klubben når man ikke ved hvor hvor de hører til, der er mange ting man kan hjælpe med, hvis men fik lidt konkret at vide om folk høre til sjælland eller nordjylland, mange gange går det meget bedre når man ser bilen eller hører den. Med venlig Land Rover Hilsen Poul-Erik Andersen.
Index
27460: sv: sv: moralsk support (24-09-2005 15:09:27) (svar på 27459)
Rasmus Dahl-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.122.208)
Ja du har ret i at det er lidt lettere at komme med en rigtig god vurdering af problemet hvis man kan se "dyret"...

Jeg er medlem - men venter stadig på medlemsnummer m.m!


Mvh
Rasmus

P.S
Jeg bor på fyn - Odense!
Index
27463: sv: moralsk support (24-09-2005 17:15:17) (svar på 27453)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Rasmus.
Der er sikkert ikke nok bremsevædske i din koblingshovedcylinder. Den sidder i venstre side af motorrummet, helt fremme ved pedalerne. På toppen sidder et dæksel (plastic eller metel) som godt kan være svært at skrue af. Det kan hjælpe lidt at åbne klappen HELT op ved at fjerne splitten i motorklap holderen. Fixér herefter motorklappen om ad forruden med en elastikstrop ned til evt. dørhåndtag. Bare så du ikke får klappen i hovedet!!
Skru dækslet af og check vædsken. Efterfyld! Det kan blive nødvendigt at udlufte systemet. Hvis din koblingspedal inde i bilen er snasket, så er det sikkert hovedcylinderen der er utæt. Det er et meget normalt problem som er billigt at reparere, men desværre lidt bøvlet. Få lidt hjælp af et klubmedlem. der er masser af flinke gutter og gutinder i Odense.
Fat mod og få "lortet" lavet. Du vil få masser af glæde af din bil!!
Index
27467: sv: sv: moralsk support (24-09-2005 20:58:31) (svar på 27463)
Rasmus Dahl-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.122.208)
Kære Ole!

Tak for din mail!

Jeg håber det bare er bremsevæske til koblingen den mangler... Kan det virkelig gøre det jeg har beskrevet?

Har fundet det dæksel du beskrev - skal lige ha fundet min rørtang eller lign for at få det op (det er næsten tærret fast) - bremsevæsken ihht min LR-bog er købt...

Håber det bare er det!

Mvh
Rasmus Dahl-Larsen
Index
27468: sv: sv: sv: moralsk support (24-09-2005 21:27:48) (svar på 27467)
Martin Phillip #6995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.215.86.104)
Hej Rasmus

Jeg har ved selvsyn set hvor meget bøvl en utæt hovedcylænder kan give. I min daværende uvidenhed, splittede jeg hele koblingshuset ad, da jeg ikke kunne finde nogen utætheder nogen steder. Selve koblingen havde ingen fejl, men sikke det hjalp da cylænderen blev udskiftet.
Hvis du vil have en hånd, må du sige det til.

mvh Martin
Index
27471: sv: moralsk support (24-09-2005 22:44:39) (svar på 27453)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Sådan er det med ældre engelske biler. Men der kommer en dag, hvor det bliver bedre. Tro mig. Jeg har haft engelske biler siden 1969 og jeg har hadet dem voldsomt, mange gange, men bliver alligevel ved. De har sjæl og man kommer til at holde af dem, uanset skuffelser og nedture. De mennesker, der har bygget dem er også sære, men sympatiske, så hvordan skal produkterne blive anderledes?
Hver gang en af mine gamle, engelske biler starter og gennemfører en tur, fryder det mit gamle hjerte. Det er dog det mest almindelige, og derved får mit liv en glimrende dimension :-)
Index
27473: sv: sv: moralsk support (25-09-2005 10:24:12) (svar på 27471)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.207)
Jeg kan ikke huske, om det var DOMI, som var ophavsmand til følgende streamertekst: Vær kritisk, kør britisk ! Men vi har siden midten af 60erne altid haft mindst een britisk bil eller bus i vognparken.
Men Land-Rover må i tidligere tider havde følt sig forpligtet af Winston Churchills store tiltrædelsestale 11.maj 1940, hvor han lovede 'Blod, Slid, Sved og Taarer' ( i kampen mod Tyskland !)
Jeg vil gerne tilføje to begreber: grå hår over mekaniske påhit og afslappet køreglæde, når alt fungerer efter hensigten !
Index
27526: sv: sv: sv: moralsk support (27-09-2005 11:13:24) (svar på 27473)
Rasmus Dahl-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.78.129)
Mange tak for jeres moralske opsang - min LR har fået en chance mere... det viste sig at min koblingsbremsevæske manglede... så der kom noget nyt på... så må vi se hvad den siger... Har dog lige smidt den forbi min mek. for et større efetrsyn...

Tak for støtten!

Rasmus
Index
27528: sv: sv: sv: sv: moralsk support (27-09-2005 11:19:47) (svar på 27526)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Rasmus.
Jeg håber at du kender din mekanikker godt. Det kan hurtigt løbe op når man afleverer sin bil til "det store check"!
Er det med "lav hvad du finder af fejl" eller får du at vide hvad der er galt først?
Det kan godt betale sig, selv at sætte sig lidt ind i mekanikken på sin LR, og udføre smårep. selv.
Hvis du har lyst kan du kigge forbi, og jeg skal prøve at sætte dig lidt ind i 90éren. Jeg har selv haft nogle stykker og man bliver lidt klogere hen ad vejen.
Vh.
Ole 3338
Index
27535: sv: sv: sv: sv: sv: moralsk support (27-09-2005 16:34:39) (svar på 27528)
Rasmus Dahl-Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.122.208)
Kære Ole!

Jeg vil gerne tage dig på ordet og kigge forbi med min LR 90.
Men skal lige have den klar - min mekaniker er ok også med prisen.

Jeg vender tilbage til dit fine tilbud lige så snart LR er "on the road again"...

Har du mulighed for at maile mig - kan ikke se din mail adresse før jeg har modtaget log in etc.

Mvh
Rasmus Dahl-Larsen