tilbage

Land Rover Forum  

Index
38250: antiburst/ikke antiburst serie lll dørlukkemekanisme (27-09-2006 15:11:17)
Maltbæk Jørgen Strange #5357, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.93.142.9)
Door locks +- antiburst.
Her er en gåde.
Har bestilt nye serie dørlåse til min 90" ht, 1985, dvs. hø,ve og bagdør. (skal monteret med serie lll døre)
I min iver (næsten som jule aften) pakkes alt godset modtaget fra MECA op, kontrolerer at alt svarer til det bestilte.
Herunder tager jeg alle tre dørlåse ud af pakningerne, der er som forventer 2 ens og en spejlvendt.
Den ene æske er benævnt antiburst, nu kan jeg godt regne ud at den ene af de to ens er "antibursten" jeg har imidlertid rodet æsker og dørlåse rundt, jeg har studeret de to tilsyneladende ens mekanismer grundigt, jeg kan med min bedste vilje ikke se forskel på dem, eneste forskel er fabrikations datoen der er stemplet i dem, jeg har sågar vejet dem,forskellen er ca 3-4 gram!
Spørgsmål: hvor skal antiburstmodellen monteres? i hø dør eller bag, jeg gætter på bag.
Spørgsmålet til mange points er: Hvordan identificerer jeg antiburstmodellen fra den simple model, hvorfor koster AB modellen 1000 kr, når den uden AB koster 500. Betaler jeg 500 kr ekstra for 3gram "fedt, jernspåner, skidt eller måske et lille engelsk insekt der har gemt sig i mekanismen.
Med venlig hilsen Jørgen Maltbæk
Index
38634: sv: antiburst/ikke antiburst serie lll dørlukkemekanisme (10-10-2006 23:40:56) (svar på 38250)
Kenn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.88.49)
Jeg har fundet en dørlås de kalder driver and rear door anti burst catch på E bay . Der er et par billeder .. Bare skriv anti burst door lock og Land Rover så er der 3 stk at se på Mvh Kenn
Index
38635: sv: sv: antiburst/ikke antiburst serie lll dørlukkemekanisme (11-10-2006 02:08:38) (svar på 38634)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.164.88.49)
Det eneste jeg kan finde frem til er at der er en lovgivning om at en dørlås skal være anti burst f.eks ved kollision, og at den giver bedre sikring mod indbrud. Men de ligner hinanden antiburst eller ej ! ?