tilbage

Land Rover Forum  

Index
40269: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (30-11-2006 14:22:35)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.62.28)
Hej LR folk.

Jeg har på det seneste kigget lidt på en ny af disse biler. Jeg fik advide af sælger at jeg burde slå til nu, da de ikke laver dem mere på fabrikken, han mente at det var en slags premiere bil!

Er der nogen af jer som ved om dette er sant?

Jeg ville gerne have en ny en, men også meget gerne selv sammensætte farve, udstyr mv. Det kan jeg jo ikke hvis de ikke laver dem mere.

Er der nogen som ved noget? Jeg ville frygteligt gerne have en soft-top og melde mig ind i klubben. Men som det siges.. Uden Land Rover går det ikke :-)

Mvh. Mark
Index
40277: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (30-11-2006 17:40:03) (svar på 40269)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Mark

90" Soft Top Td5 produceres ikke mere, men sidst på foråret (maj/juni)kommer modellen med en ny motor og andre ændringer, ligesom prisen forventes at stige i forhold til den nuværende.

mvh
Ib 0219
Index
40283: sv: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (30-11-2006 18:36:20) (svar på 40277)
Mark (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.163.14)
Hej Ib.

Tak for det, nå men så må vi se hvad de kan diske op med, det ender nok med at jeg må finde en brugt så. Jeg er ellers stor fan af TD5, efter jeg så Richard Hamond forklare på BBC Top-gear hvorfor Land Rovern var så fantastisk som den var.

Den der Defender han tuldrer rundt i der er bare super nice :-)

Vi ser hvad der sker.

Mvh. Mark
Index
40284: sv: sv: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (30-11-2006 20:13:27) (svar på 40283)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Mark.
Bare lige min personlige mening: En LR med softtop er klart det fedeste at køre med så det kan jeg godt forstå at du vil, men den softtop der sidder på de spritnye defendere er mildest talt grim! Jeg synes også at "stoffet" er af en mærkelig kvalitet. jeg ville personligt, til en helt ny bil, vælge en mohair ruf fra en af de engelske reservedels pushere. Med mindre LR-DK selvfølgelig kan levere en sådan.
Vh.
Ole Pars, 3338
Index
40290: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (01-12-2006 10:04:59) (svar på 40269)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.28.66)
Hej Mark,

det er ikke en premiere bil. de blev solgt i Italien for længe siden. Kalechen/presenningen er meget dårlig, den minder om noget der sidder på laddet af en VW transporter.
http://www.roverworld.com/defender90_soft_top.htm
Ligeledes har bilen ikke nogen form for styrtbøjle, hvilket også er pænt lamt i 2006.

mvh Jesper


Index
40291: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (01-12-2006 11:46:22) (svar på 40269)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Du kan altid få en 90" soft top, og du kan selv sætte den sammen som du vil. Også efter den nye model er kommet, men jeg vil tro, at det er billigst at købe den model, som er ude nu. Alle omtaler presseningen. Den er nu ikke så ringe endda. Den er rimelig tæt, og med mindre man kikker meget tæt på den, ser den også rigtigt godt ud.
Men sælgeren har lidt ret idet, at hvis du vil have en 5 cylindret motor i en ny Land Rover, er det ved at være sidste udkald, da Land Roveren kommer med en stærkere, men 4 cylindret motor i dens 2007 model.

Tag eventuelt forbi Sjelle Autoværksted. Der får du en rigtig fin behandling, og de kan også levere nye Land Rovers, selvom de kun er autoriseret værksted.
Index
40294: sv: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (01-12-2006 12:52:39) (svar på 40291)
Bo Møller Rasmussen #5789, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.199.224)
Sjelle Autoværksted har også en ny soft top.

Hilsen Bo
Index
40295: sv: sv: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (01-12-2006 13:38:38) (svar på 40294)
Mark Philipsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.163.14)
Hej Allesammen.

Tusinde tak for de mange rigtig gode svar, jeg er bare blevet SÅ meget klogere :-)

Det med at den der kanvas presending er grim, jeg kender ikke så meget til hvordan de skal være, men den er lavet af noget sjovt, plastik agtig stof. Super flot er den ikke, men den virker ret robust.

Det er sku en rigtig stor glæde for mig at høre at soft-top stadigt laves. Jeg har det sådan at det er det rigtige for mig, for sådan er de "rigtige" Landrovere. Det kan vi jo også se på div. DLRK gallerier, der er mange åbne biler. Det er sådan det startede.. Det er sådan det skal blive ved med at være. (Bare min menning :-)

Jeg har kigget lidt på Sjelles hjemmeside, men kender ikke ret meget til noget udstyr, men snakker med dem på Mandag.

Jeg er lidt spændt på at se hvad Ford kan komme op med i den nye model. Jeg havde troet at de lagde V6érn i Defenderen. Men oki, det er vel også at gå lidt i ekstemerne :-)

Jeg syntes nu godt nok om det trænge rum i kabinen, larmen og den manglende komfort i den nuværende model, det er noget specielt at sidde i Defenderen, kontra div. "alm" 4x4 limosiner.

Jeg vil sige tak for hjælpen og rigtig god jul til jer alle.

Venlig hilsen fra
- En kommende LR soft-top ejer og medlem i DLRK.
Mark Philipsen
Index
40297: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (01-12-2006 15:05:11) (svar på 40295)
Mark Philipsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.163.14)
Hej igen.

Jeg ville bare lige vise jer, hvordan min Softtop skal være.

http://www.glad.dk/page/223/627/261/defendersofttop.htm

(Andre fælge, med helt grove dæk, 2 projekttører i den der ramme ved kølergitter) Så er den bare helt rigtig :-)

Mvh. Mark
Index
40319: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender TD5 90" soft-top (02-12-2006 13:19:10) (svar på 40297)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.191.36)
Hej Mark! Lige lidt Norge's erfaringer, og lidt fra Flyvåbnet i Danmark:- En rigtig soft-top i bomulds canvas er absolut suveræn. Den er varmere og tætere end alu eller stål om vinteren, og selvfølgelig en dejlig "cabriolet" om sommeren. Desværre gælder dette absolut ikke PVC/plast materialerne. De bliver aldrig tæt, danner condens på det utroligste, Stege hedt om sommeren, og "indeklimaet" er en kappitel for sig, hvor man tænker på en billig bordel i Indien (Dehli) på en Lørdag aften, midt i Monsun sæsongen!
Jeg kan nævne at Volvo Laplander normalt har mere vand indløb om efterår/forår, end hvis man tager PVC riggen af! Sågodt som samtlige "erfaren ejer" kører topløs fra sidst på vinteren, til man sætter pig-dæk på igen!
Egentlig er det indlysende, Hvordan vil vi have det, hvis vi gik rund i en plastik pose, i sammenligning med en gode let bomulds vindjakke?
Hilsen fra Norge, 2217.David.