43590:
sv: sv: sv: sv: 110" der dør på motorvej (02-03-2007 18:11:07) (svar på
43588)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 83.88.121.55)
I gamle dage var det god latin at bruge automaticolie på Stromberg og alm motorolie på SU.
Når jeg foreslår at rense stempler, tænker jeg ikke på de små dæmperstempler, men det store, hvori nålen er monteret.
Formodentlig er det Stromberg, du kører med. Skru de 4 skruer, der sidder i hver sit hjørne på toppen af karburatoren ud.
Pil forsigtigt det store dæksel, hvorpå der formentlig står noget med CD 175, så vidt jeg husker, af uden at ødelægge gummimembranen. Her under finder du så en stor blød fjeder. Op med den og tag så stemlet, der hænger i gummimembranen, op også.
Så vil du sikkert finde et stempel, der er godt beget til i sort snask. Rens og genmonter uden at bukke nålen eller flå gummimembranen. Husk den store fjeder!
Hvis det er SU er proceduren nogenlunde den samme, men her er kun 3 skruer til at holde klokken og der er ikke nogen gummimembran.
Det er en meget almindelig fejl på disse karburatorer, som man i gamle dage klarede på den beskrevne måde, når karburatorsprit ikke rakte længere, men meget kan jo være ændret siden jeg sidst har pillet i noget lignende!
mvh
Knud, RRC Rudolph