49856:
sv: procomp vs. andet (14-08-2007 12:31:42) (svar på
49847)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 87.59.68.197)
Vær lige opmærksom på at hvis du hæver 2 " kommer der sandsynligvis rumlen i kardaner + ekstra slid i disse. du ændrer samtidig castervinklen (Selvopretning) som også bør korrigeres med bøsninger eller nye casterkorrigede stræberarme. Som Tøt skriver, hvad skal du bruge bilen til ? Jeg har lige monteret et 2" hævesæt med procomp dæmpere på en kammerats 110" td5 årgang 2006.(Det var ham der ville have det på..)Det ændrede køre egenskaberne til det dårlige. Kardanerne rumler ved påløb. Vi blev også nødt til at montere dislocation cones til bagfjedrene, da fjedrene ellers smutter ud. Dette skramler, når man kører ud over bump og lignene på asfalt. Kardanerne skal smøres en gang om måneden. Vi sætter snarest den originale undervogn på igen da han kører mest asfalt. Hvis du vil køre meget terræn er det okay ellers lad være. Alternativt tag konsekvensen og sæt the full monty på med casterkorrigerede arme, og bedre en Procomp kvalitet dæmpere, for kardan med 3 kryds O.s.v Jeg kører selv med EMU 2" på en 110, er glad for det, men det rumler altså i kardanen. Så jeg sparer sammen til en med 3 kryds fra Disco II eller en Scorpion med udvidede Yokes.
PS Jeg har hørt 1" ikke skulle gøre så meget forskel.
Mvh Mads