tilbage

Land Rover Forum  

Index
49847: procomp vs. andet (14-08-2007 09:39:39)
Claus Skriver #7473, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.252)
jeg går med tanker om at skifte undrevogn, og har luret lidt på PROCOMP er det ok eller der andet der er feder ?
jeg vil gerne have min 110 td5 hævet 1" eller 2"
Index
49849: sv: procomp vs. andet (14-08-2007 10:07:27) (svar på 49847)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Der er noget der er federe. Prisen giver en tydelig indikation. Eksempelvis Equipe er meget lækkert (=dyrt). Det kommer også meget an på, hvad du skal bruge det til. Jeg sled et sæt Old Man Emu, der har et rigtig godt ry, op på 20000Km. Så satte jeg Monroe Off Road på de døde efter 10000Km. Det skal siges at jeg kørte i en tungt læsset 110" på dårlige veje dagligt.

Jakob E S
Index
49851: sv: sv: procomp vs. andet (14-08-2007 10:21:58) (svar på 49849)
Michael Tøt Christensen #6744, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.197.55.202)
Jeg har køret med pro comp, til prisen er det ok, men jeg skiftede efter kort til til Equipe og poly, det gav godt nok en anden bil, det er super kvalitet.
Men det kommer også igen meget an på hvad du vil med bilen?

Vh Tøt
Index
49856: sv: procomp vs. andet (14-08-2007 12:31:42) (svar på 49847)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.197)
Vær lige opmærksom på at hvis du hæver 2 " kommer der sandsynligvis rumlen i kardaner + ekstra slid i disse. du ændrer samtidig castervinklen (Selvopretning) som også bør korrigeres med bøsninger eller nye casterkorrigede stræberarme. Som Tøt skriver, hvad skal du bruge bilen til ? Jeg har lige monteret et 2" hævesæt med procomp dæmpere på en kammerats 110" td5 årgang 2006.(Det var ham der ville have det på..)Det ændrede køre egenskaberne til det dårlige. Kardanerne rumler ved påløb. Vi blev også nødt til at montere dislocation cones til bagfjedrene, da fjedrene ellers smutter ud. Dette skramler, når man kører ud over bump og lignene på asfalt. Kardanerne skal smøres en gang om måneden. Vi sætter snarest den originale undervogn på igen da han kører mest asfalt. Hvis du vil køre meget terræn er det okay ellers lad være. Alternativt tag konsekvensen og sæt the full monty på med casterkorrigerede arme, og bedre en Procomp kvalitet dæmpere, for kardan med 3 kryds O.s.v Jeg kører selv med EMU 2" på en 110, er glad for det, men det rumler altså i kardanen. Så jeg sparer sammen til en med 3 kryds fra Disco II eller en Scorpion med udvidede Yokes.

PS Jeg har hørt 1" ikke skulle gøre så meget forskel.

Mvh Mads
Index
49857: sv: sv: procomp vs. andet (14-08-2007 13:16:31) (svar på 49856)
Claus Skriver #7473, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.252)
jeg køre mange km men bruger den også i skov og til træneng. den har kørt 240,000 på orginale dæmper og fjeder så de er ved at være ligt slidte. den er ikke så høj i for som i bag.
Index
49925: sv: sv: sv: procomp vs. andet (15-08-2007 11:54:39) (svar på 49857)
Claus Skriver #7473, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.252)
jeg har søgt på nettet efter de forskællige mærker men der er svært at se om det er kvalli eller ej er der nogle der kan give et indput og erfaringer ??
Index
49926: sv: sv: sv: sv: procomp vs. andet (15-08-2007 12:02:30) (svar på 49925)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Jeg er til min almindelige brug meget godt tilfreds med min OME undervogn. Den er godt nok noget blød; men den findes i forskellige opsætninger.
De OME dæmpere jeg kører på nu har holdt 50000km. uden problemer.
De er noget kraftigere end de Monroe off road dæmpere prøvede at køre på i Afrika.
Min konklusion vil være at, til daglig brug (terræn af og til men også en del vej) er OME godt, men til en lang tur i Afrika med tungt læs, og høj hastighed på grusveje hele tiden, der skal man nok have noget mere Rally agtigt. For eksempel Equipe. Man kan jo eventuelt se hvad de kører på i Rally raids som Dakar rally og lignende.

Jakob E S