tilbage

Land Rover Forum  

Index
52211: Anbefaling af mekaniker / check af bremser (10-10-2007 16:40:54)
Nikolaj Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.95.210)
Hejsa,

Så er det synstid igen ...

ABS lampen lyser på min Disco I ES fra 96. Jeg havde alle bremser skilt ad sidste weekend, og de ser alle fine ud. Det skulle de også helst, da bremserne fik den store tur hos mekaniker først på året.

Derfor har jeg mistanke om, at det måske er en af sensorene på bremserne, der er gået i sort. Abs'en virker fint nok - jeg kørte lidt off road den anden dag og forsøgte med at hugge bremserne i.

Her er så spg:

1) Kan man checke hvilken sensor (hvilket hjul), fejlen er på med en OBD-2 checker til ECU'en? Eller er det kun fejl på indsprøjtning, man kan se der? Hvis man kan tror jeg at jeg køber et interface.

2) Kan i anbefale en mekaniker i Horsens og opland. En der IKKE starter med at få $$ i øjnene og give mærkelige håndtegn, når han ser ens Landy. Jeg havde bilen i Sjelle i foråret, men der er fandme langt derop ...

3) Hvilket OBD-2 Mærke går bedst med en Landrover? (ud over testbook altså). Jeg vil gerne have en af dem, der gør det muligt at sætte en Laptop til ens pc. Er softwareudvikler, så man vil jo gerne pille selv..

på forhånd tak

mvh

Nikolaj Hansen
Index
52263: sv: Anbefaling af mekaniker / check af bremser (11-10-2007 09:59:19) (svar på 52211)
Karsten Bakmand #3141, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.95.111.162)
Hej Nikolaj

Ja, der er langt til Sjelle, men vi kører gerne turen tværs over Jylland, for at få bilen repareret hos Jan og Co.
Det fåes ikke bedre end Sjelle Auto, og de laver kun det der skal laves. Da jeg kørte Discovery fik jeg altid klar besked, om hvad der skulle laves nu, og hvad der kunne vente.
Dygtige og ærlige - det kan vi vestjyder li'

Hilsen Rikke Bakmand.