55907:
varmluft problem i 90" (19-12-2007 08:28:39)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 80.196.27.74)
jeg har en 90" fra 85, og den har det mystiske problem at der simpelthen ikke kommer noget luft ud af varmluftdyserne i instrumentbordet, hverken varmt eller koldt.
blæseren kører derudaf og hyler eller skaber sig ikke, jeg kan mærke et svagt sug hvis jeg sætter hånden for indtagsscoopet på skærmen.
en sjælden gang imellem får den en revival og der kommer masser af dejlig varm luft ud, men sekunder efter er den gal igen.
min egen ide var at der var et spjæld der havde sat sig fasdt så jeg stak hånden ind gennem højtalerhullet i bunden af bordet og mærkede efter, der kunne jeg får hånden ind til selve radiatoren i varmeapparatet, altså ingen spjæld der,
og mens jeg stod og rodede så virkede lortet upåklageligt. men da jeg satte mig ind for at køre hjem virkede det ikke igen.
jeg har 2 værkstedbøger på hhv. 400 og 700 sider men ingen af dem viser hvordan spjældene derinde ser ud.
er der andre der har prøvet dette eller kender et særligt sted jeg ku tjekke, jeg er efterhånden villig til at prøve det meste, jeg får jo kolde tæer!