tilbage

Land Rover Forum  

Index
56477: tankføler (02-01-2008 09:52:09)
Arthur Andreasen #6276, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.167.74)
Vi har monteret en ny tank. Hvordan samler jeg tankføleren.

Der er en pakning en metalring og selve føleren. Hvad er mon nederst og er der noget man skal passe speciel på?

Tidligere var der ikke noget rør på sleve føleren, så nu er der et rør for meget. Da der sidder et lille filter på røret af føleren påtænker jeg at bruge den til pumpen. Hvad er den bedste måde at lukke røret som er tilovers?
Index
56480: sv: tankføler (02-01-2008 10:22:35) (svar på 56477)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.21.39)
En stump slange med en bolt presset i og et par spændebånd

Claus
Index
56493: sv: tankføler (02-01-2008 12:50:51) (svar på 56477)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.61.126)
Hej Arthur
Den nye tank du har købt, har et lille rør fastsvejset i toppen. Det er beregnet til returløb, hvis bilen er en disel, eller hvis man bruger en elektrisk benzinpumpe der kræver returløb.
Det kan du bare blænde af som Claus beskriver det, en stump slange med en bolt i.
Ud fra dine oplysninger og billedet gætter jeg på at din bil er en 109" stationwagon fra CF, fra sidst i tresserne, passer det, så skal du montere slangen til benzinpumpen på røret til tankføleren, ledningen til tankmåleren i det hvide nylon stik, og husk stelforbindelsen mellem vognbunden og stikket på følerens plade.
Først placeres pakningen, dernæst føleren med røret pegende skråt fremad til højre, læg mærke til udskæringen i hullet i tanken det skal passe med tappen på føleren.
Placer føleren oven på gummi pakningen, og lås den fast ved at montere ringen og drej den til den presser føleren ned mod pakningen.
Og vupti du er færdig.
Venlig hilsen
Hartley