Hej Stig.
Henning har ganske ret, det skyldes uden tvivl afgifterne.
Behovet for 90"ere og 110"ere på personbils-hvide plader er vel igennem mange år blevet dækket gennem det noget billigere alternativ, nemlig en 110" som bus, hvor man til gengæld for udgiften til kørekort og en begrænsning i anvendelsesmulighederne kan spare et anseeligt beløb både i registrerings- og vægtafgift.
Men som Henning nævner, kører der trods afgiften alligevel også biler på helt hvide plader. Selv kører jeg i en sådan 90"er, og havde før denne en anden 90"er på hvide plader, som også stadig kører. Hertil kører endnu en bekendt i sådan en 90"er, så det er da i hvert fald tre. Og løsningen i en 90" er såmænd ganske fin, i hvert fald til indenrigstrafik ..... men kræver dog hurtigt en tagboks for at kunne være der blandt al habenguttet :-)
Min egen bil kostede kr. 128.000 i afgift for snart 21 måneder siden og for 2-3 år siden kostede to forskellige årgang 87 og 88 90"ere lidt over kr. 40.000.
Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9