tilbage

Land Rover Forum  

75653: tankomskifter lightweight (23-01-2009 12:07:44)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
HJælp jeg har problemer med min omskifter til diesel, er der nogen der har en eksploderet tegning af en sådan fætter så vil jeg være glad.
på forhånd tak.
og god week end.
MVH Jens Eggertsen der håber jeg kan komme på langfart .
75654: sv: tankomskifter lightweight (23-01-2009 12:33:14) (svar på 75653)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.88)
Jeg har ingen og hvis andre heller ikke har, kan du købe en ny omskifter enten i skibshandlen eller Vestfold Ships i Norge. De burde have nogle fra deres biler med to-tank-system. Snak med Lita. http://www.vestships.no/
75657: sv: sv: tankomskifter lightweight (23-01-2009 13:13:24) (svar på 75654)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.246)
Du kan også prøve P.A.Blanchard & Co i UK de har den på deres liste til £54.95 + vat og fragt, de har i det hele taget rigtig meget til ex militærbilerne.

https://secure.pablanchard.co.uk/product.asp?productID=39496

Jeg har selv forsøgt at forspørge om vare og priser fra Westships.no et par gange og aldrig fået svar tilbage.
75658: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (23-01-2009 13:22:07) (svar på 75657)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.246)
75799: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 04:51:05) (svar på 75657)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.65)
Hvis du staver vestship med 'w', lander mailen et andet sted...
75800: sv: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 05:58:10) (svar på 75799)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.45.246)
"W" var en tastefejl i mit ovenstående indlæg.
forespørgslen er fortaget via "Kontakt oss" på deres hjemmeside, der blev både sendt billede af varen samt reservedelsnummer, og jeg må gå ud fra at det er den rigtige mailadresse.

mvh

2547 Steen
75776: sv: sv: tankomskifter lightweight (25-01-2009 21:57:50) (svar på 75654)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.149.29)
I skal ikke være afholdende med at kontrakte Lita, og handle med hende. Hun er dygtig effektiv, og hendes priser kan samenlignes med de Engelske forhandler. Hun melder sig snart ind i DLRK iøvrigt, fordi hun synes vor Forum er seriøs & indholdsrig, og hun har lyst til at deltage i DLRK arrangementer, som hun synes har en specielle "Dansk" hygge præg, samtidigt med at man kan køre og lære noget ganske seriøse terræn kørsel,(Grøn Kørekort tiltaler vist også!)
75691: sv: tankomskifter lightweight (23-01-2009 19:43:40) (svar på 75653)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Er den utæt eller er det de elektriske signaler der driller?
75818: sv: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 11:59:06) (svar på 75691)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Tak for alle jeres svar, Dejligt. Problemet er at den har været koblet forkert sammen så den fyldte over i modsatte tank som den brugte af tankmåleren er også begyndt at skabe sig så den viser 3/4 fuld når den er næsten tom. Nu har mekanikeren skiftet om til at den suger fra modsatte tank so det passer med returløb, MEN nu viser den tank status fra den modsatte tank, jeg er lige kommet fra langtur og jeg havde fyldte tanke, men efter kun ca. 130 km havde den brugt den højre tank, så nu fylder den sku på den venstre tank med returløb og viser tankstatus på modsatte tank. Men nu viser den næsten rigtig på tankmåler men på den modsatte tank altså den den ikke bruger. Nu er min forvirring total, så en tegning ville være helt fin så kunne jeg adskille hele molevitten og så starte forfra. Omskifteren er tæt men sikke noget roderi altså.
Med venlig hilsen jens der lige nu har revet en del hår af.
75824: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 13:24:40) (svar på 75818)
Claus Ernst #7226, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 193.162.89.1)
Hej Jens
På min LW følger nivaeauvisning og forbrug rigtigt ad. Jeg har derimod også på fornemmelsen at returledningen kun går til den ene tank, vistnok den højre. Den har én gang været løbet over efter lang tids kørsel, sikkert mere end en optankning. Så du burde kunne få niveau og flow til at virke med den eksisterende ventil.
Claus E
110" 300 TDI
88" SIII LW
75848: sv: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 15:19:35) (svar på 75824)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hej så du mener at de to tanke er forbundet med et rør eller slange forstår ikke lige da jeg var i Tyskland var det lige meget hvilken tank jeg kørte på så løb den anden over. HHHMMM mystisk. men hvis jeg ellers kunne få en tegning så jheg kan se om den er samliet skrup forkert.
Altså de s.... taster, nå men de higer og søger i gamle bøger.
MVH Jens E i rasende Lightweight.
75752: sv: sv: tankomskifter lightweight (25-01-2009 19:37:12) (svar på 75748)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.29.8)
Jaguar har siden 50erne op til slut 80erne kørt med et dobbelt tanksystem, dog baseret på benzin.
Gider man forske i dette er der måske en løsning at finde der.

mvh
Knud
75759: sv: tankomskifter lightweight (25-01-2009 20:51:04) (svar på 75653)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
75763: sv: tankomskifter lightweight (25-01-2009 21:07:45) (svar på 75653)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Og et part nummer på microswitcherne:
Pt No 510267
75857: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 16:54:09) (svar på 75653)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Jeg prøver lige at beskrive systemet så godt jeg kan..
Der er et rør med brændstof frem til motoren og et retur.
På begge tanke er der 2 rør, et frem og et tilbage.
Der er 2 brændstofskiftere, en til fremløb og en til retur.
De bliver begge aktiveret af det samme håndtag.
Håndtaget sidder på akslen til fremløbsventilen.
På denne aksel sidder en arm som aktiverer returventilen.
Denne sidder ovenover fremløbsventilen.
Det er også via denne arm at de 2 microswitches til hhv højre og venstre tank bliver aktiveret til tank måleren.
Hvis jeres tankindhold ikke svarer til forbrug, så må tilbageløbs ventilen enten være defekt, defekte slanger eller manglende aktivering via arm til føromtalte aksel.
Giver det mening???
Det er ikke bøvlet at skrue på, det er RIGTIG bøvlet!
Måske er det ved en tidl. reperation ikke monteret korrekt pga bøvlet.
Det nemmeste er at hive sædekassen ud så man kan komme til!
Good luck!

75872: sv: sv: tankomskifter lightweight (26-01-2009 18:51:52) (svar på 75857)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Og så lige en børnetegning. Om der er den ene eller den anden der er øverst kan jeg ikke lige huske, men den med håndtaget(frem) er også den med kontakterne på.
75915: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (27-01-2009 11:31:52) (svar på 75872)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Det er bare ok Ole, jeg er forbi Øen søndag kan jeg prøve at se din, så vi kan sammenligne.
Takker meget for hjælpen det luner i en sur tid.
MVH Jens E
75931: sv: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (27-01-2009 13:49:21) (svar på 75915)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Du er velkommen forbi efter 12:)
Jeg har et løst omskiftersystem liggende med alle slanger monteret. Det er lidt lettere at studere end at skille bilen ad.
75940: sv: sv: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (27-01-2009 15:48:19) (svar på 75931)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
MEGA fint jeg ringer til dig (hvis jeg kan finde dit nummer)
MVH Jens E.grå manke og vinterfrisure
75941: sv: sv: sv: sv: sv: sv: tankomskifter lightweight (27-01-2009 15:49:33) (svar på 75940)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
5156 3312