tilbage

Land Rover Forum  

Index
75809: Koblingen bliver nede (26-01-2009 10:40:32)
Adam Malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.123.178)
Hej jeg er ny i Landrover sammenhæng og har lige købt min 1ste en defender 110 pick up fra 97 når jeg kører derudaf er der ingen problemer men når jeg skal til at skifte meget gear eks ved bykørsel så bliver koblingen pludselig siddene nede ved bunden så skal jeg vippe den op med foden og så tager den ved igen efter lidt tid ca 5 sek noge der har erfaring
Index
75810: sv: Koblingen bliver nede (26-01-2009 11:01:23) (svar på 75809)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 212.27.27.63)
Efter din beskrivelse kunne det tyde på at slange og/eller rør mellem hovedcylinderen og slavecylinderen er delvist tilstoppet.
Enten er røret bukket eller også er en evt. slange svulmet op indvendigt.
Du skal også lige være opmærksom på at koblingspedalen ikke er delvist rustet fast i sit ophæng.
Prøv også at se om udluftningshullet i låget på koblingsvæskebeholderen er tilstoppet af f.eks. ir.
Stempelerne i hoved- og slavecylinder kan også gå så stramt pga ælde og opsvulmethed at det kan præstere problemerne.

Jeg tror mest på det første.

mvh
Knud
Index
75822: sv: sv: Koblingen bliver nede (26-01-2009 12:37:11) (svar på 75810)
Adam Malling (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.123.178)
Hej Knud tak for dit svar det lyder som om du har en del erfaring hvilken manual/er ville du anbefale mig at anskaffe bilen er en Defender 110 2,5 tdi fra 97 har kiggether på sidens butik men der så mange forskellige.

(ps) har lige sendt en indmældelses blanket på nettet

Adam
Index
75812: sv: Koblingen bliver nede (26-01-2009 11:04:28) (svar på 75809)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Efter 15 års stilstand havde min gamle serie 2a samme problem.
Det blev løst ved at smøre det leje/denbolt som koblingspedalen drejer omkring.
Det var svært et nå, jeg måtte forlænge wd40 sprayflasken med en tynd slange på ca 20cm for at nå derop. Jeg afisolerede et stykke 220v ledning for at bruge det som slange. Det kunne lige akkurat lirkes ind over dysen på WD40 flasken.
Derefter var det samme problem med at få et par dråber olie derop.
Men din LR er jo meget nyere, så sansynligvis er der andet galt.

Med Landrover hilsen
Jens B. Pedersen
Index
75821: sv: Koblingen bliver nede (26-01-2009 12:32:17) (svar på 75809)
Peter Østergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.227.16.15)
Hej. Mit bud vil være at din koblingshovedcylinder er slidt (har været ude for det samme med min datters mazda). Når du kører bykørsel holder du ofte pedalen i bund længere tid, hvilket medfører at det hydrauliske system taber trykket.

mvh Peter
Index
75825: sv: sv: Koblingen bliver nede (26-01-2009 13:31:27) (svar på 75821)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.151.20)
har haft samme problem, da jeg købte min bil for 2 år siden havde den lige været ved en landrover mekaniker på sjælland og fået skiftet koblingen, så det var der ihvertfald ikke noget galt med, så jeg skiftede hoved cyl , slave , slanger og rør, intet hjalp.
det endte så med at det hele blev skilt af og fandt ud af at min vippearm var slidt igennem (underlig når den nu lige havde fået skiftet kobling ved lr mand)nå men det hjalp da i en månedstid, så var det galt igen. af med gearkassen igen og kunne konstatere at det hele så forfærdelig slidt ud så alt blev skiftet til nyt, ny kobling, lejer og hvad der ellers er derinde og ny udrykkerbøsning(den aksel hvor lejet køre på ) den var i alu og er nu skiftet til jern, der har ikke været problemer de sidte 4måneder så jeg håber. :o)

hilsen allan der var meget træt af sin nye bil
Index
75833: sv: Koblingen bliver nede (26-01-2009 14:44:00) (svar på 75809)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Adam,
jeg har kun erfaring fra Range Rover, men går ud fra at koblingsdelen ikke adskiller sig væsentligt...
Jeg var ude for præcis det samme, det var simpelthen koblingsvæske-beholderen der var næsten tom. Prøv at skrue låget af og kig ned. (Den sidder nok ved siden af din bremseforstærker).
Der skal alm. bremsevædske DOT 4 på, hvis det viser sig at være problemet. Fås hos alle autopushere og tankstationer.

Vink & blink
Bo Helsted
RR Vogue V8 1990