84678:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Indragelse af plader (21-07-2009 14:56:16) (svar på
84676)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Patrik.
Af ren og skær interesse har jeg taget mig den frihed, både at tale med SKAT, Færdselsstyrelsen og Færdselspolitiet efter at have set dit brev. Det bekræftes samstemmende, at der fortsat opereres med administrative afregistreringer i helt grelle tilfælde, hvor det ikke lykkes politiet at finde den bil, der skal inddrages plader fra. Hjemlen er princippet i § 91, stk. 2 jfr. ovenfor.
Jeg kan forstå, at du også selv har talt med SKAT og mener at være blevet rådgivet anderledes. Det vil jeg ikke forholde mig til, udover at tilkendegive, at den juridiske logik efter min opfattelse passer bedre med de svar, jeg refererer her ovenfor, og i øvrigt med politiets brev til dig. Politiet plejer i øvrigt ikke at beskæftige sig med tomme trusler.
Må jeg herefter tilslutte mig de, der skriver, at de synes, det er beskæmmende, at man respekterer systemet så lidt (og dermed belaster systemet så meget), at det overhovedet bliver relevant at besvare et spørgsmål som dit her.
Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT