sv: sv: sv: sv: sv: Afgift på 110" (11-08-2011 14:42:23)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj
Ja det er mig.
Jeg har været igennem det hele. Jeg gav lige over 90000 for det for 3 år siden.
Det var før krisen, og jeg vil tro (håbe) det er blevet billigere siden. Store hvidplade firhjulstrækkere koster jo ikke det samme som for 3 år siden.
Der er vist også kommet nogle nye regler på området, men et godt bud er, man kommer til at betale lidt over 60% af hvad en tilsvarende bil koster hos en forhandler herhjemme. Så er problemet bare at der ikke findes tilsvarende biler til salg herhjemme - og da slet ikke ved forhandlere...
Jeg fik kommentaren da min blev vurderet hos Skat (hvilket man vist ikke længere kan få), "at til trods for at den ikke var i den bedste stand, så er sådan nogle entusiater jo villige til at betale hvad som helst", og det havde de jo ret i, og jeg betalte mere end 10000 mere end jeg havde håbet:-(
Man skal huske at efter de nye regler, kommer der et tillæg til registreringsafgiften for manglende airbags samt for lavt brændsstofforbrug.
Du får modregnet en del af den oprindelige registreringsafgift, uanset om det er en bus eller varebil. På min bil fik jeg ca modregnet 10000 og der var betalt 56000 i reg. oprindeligt, så det er kun en lille del. Det fradrag er trukket fra i de 90000 jeg nævnte ovenfor:-( Det vil sige at afgiften faktisk var 100000, hvis jeg havde haft importeret bilen.
Når du kigger efter bil, så kan du også kigge efter Campere. De er lige til at gå til, hvis du ikke har noget imod at være bundet af indretningen, så er det en OK løsning.
Må jeg spørge hvad du skal bruge bilen til?
MVH Jakob Edelvold Scheibye