Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Radio Oasen (04-11-2003 11:16:14)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj
Spørgsmålet er om det nytter. Jeg mener at man kan benytte et navn som "Oasen" hvis man ikke er en automobilklub. Ganske som man kan kalde en pølse for "Defender". Her skelner vi mellem navne og varemærker. Man kan f.eks. ikke kalde en pølse for "Land-Rover".

Måske husker jeg forkert. Men det er nok værd at undersøge før man overhovedet overvejer et angreb. Ellers risikerer vi at vores budskaber drukner i hånlatter og støvletramp.

Jeg er iøvrigt enig med J. Lundrup. Sammenfaldet i navnene er uhensigtsmæssigt. Tillad mig at opstille et scenarie:

Vores klubblad hedder det samme som en nazistisk radiostation. Vores logo minder lidt om Afrikakorpsets bomærke (jeg har to gange tidligere draget den sammenligning). Logo'et er anbragt ved siden af navnet på klubbladet. Vi kører rundt i biler som jeg personligt har hørt omtalt som "militærbiler". Nogle af os kører endda rundt i camouflagefarvede biler med en fortid i forsvaret. Mange af os render rundt i fritidstøj som stammer fra overskudslagre eller som minder om noget sådant.

Det er ikke for at være hysterisk, men forestil jer en journalist på formiddagsbladene som sidder lidt yderligt omkring en sparerunde. Og måske er det endda agurketid. Forestil jer at parkere ved Føtex dagen efter en artikel fuld af antydninger og halve sandheder taget ud af en sammenhæng.

Der skal ikke meget til, før lavinen ruller. Jeg synes HB skulle undersøge de juridiske aspekter nøje, og først da træffe beslutning om hvorvidt man vil foretage sig noget i sagen.


Med venlig hilsen
S. Vels
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "vandpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.