sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Disco 2 vs. Defender (13-11-2011 14:43:54)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Nu var tråden kun ment som en oplysning, som Jesper venlig mente, vi skulle dele med ham. ...
Higgins er ind på noget, som ikke kun gælder LR, men alle moderne biler, der skal opfylde de krav, embedsværket stiller til køretøjer...
Noget kan være meget fornuftigt, andet kunne vi vel undvære.
Og det er en logisk kendsgerning, at jo mere komplekst et køretøj bliver, des dyrere bliver vedligehold - det gælder især i lande, hvor bilafgifter er skyhøje.
Når der sælges relativt få biler af en bestemt type, så bliver mekanikeruddannelsen og værkstedsopgraderingen modsvarende kostbar - det skal betales. Og det er udelukkende kunderne, som skal betale for denne viden.
LR har udviklet en masse elektroniske og elektriske hjælpemidler og hældt dem ind i bilerne. Disse tiltag kommer dels efter kundeønsker eller for at følge med konkurrenterne.
Vi er en gruppe LR-brugere, som kan nøjes med det basale, men det er ikke et tilstrækkeligt stort kundegrundlag at opretholde en produktion for.
LR tilpasser sig ikke, for at drille os gamle, men for at videreføre traditionen og derved også muliggør, at der også i fremtiden vil være servicetilbud til os. Nogen af de gamle bliver nemlig måske nødt til, at søge hjælp på de autoriserede værksteder.
Man skal købe bil efter egen lyst og økonomisk formåen - og behov. Men alle LRs er skabt til et barsk liv, selvom de mere ligner luksuskareter end rå off-road-maskiner.
LR fornyer sig løbende - las os følge med og samtidig bevare vore gode, trofaste gamle alukasser...