sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mere skat forvirring (25-11-2011 22:54:18)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm
Hej Niels og Henrik, ja, det ER ønsketænkning - omvendt er der INGEN forhandlere, der har disse biler, og da reglerne for SKAT er at de skal anvende forhandlerprisen, som er ikke eksisterende, er der al mulig grund til at reagere, hvis ikke afgiften er rimelig - som jeg har hørt og læst, så bliver det MIT problem at bevise at det IKKE er prisen, når først der ER kommet svar fra SkAT, hvorom det bliver SKAT, der skal dokumentere, at det ikke er MIN pris, når jeg har sendt svar fra en autoforhandler, foto og uddybende forklaring for køretøjets stand. De kan til hver en tid også indkalde til en vurdering, hvor de ser køretøjet an - eneste aber dabei er: Jeg bor på Bornholm, her har vi IKKE en skatteafdeling, der tager sig af disse sager, de hører under region hovedstaden, og foregår derfor i Taastrup - jaja... de kan bare sende tre synsmænd med færgen, hvis de mener noget andet end mig... jeg opdaterer (og da sikkert også med en ganske anden pris) når jeg er blevet klogere... indtil da går vi på weekend med både fane og humør højt - har værkstedsdag i morgen i klubben - men kan vist ikke svare sig at lave noget som helst på vognen, før jeg ved, hvor jeg står i forhold til vurdering ;-D
LaRs