sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: motorfabrikat (09-12-2011 13:33:18)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Jo Paul; har just modtaget OFFROAD januarnr.(!) hvor Defender med 2.2l
beskrives. Man har hevet samme ydelse ud af 2.2L som 2.4L Pumamotoren.
Angiveligvis er motorskift sket på euro-et-eller-andets offerbænk.
En netavis annoncerede en artikel, hvor der blev forklaret årsagen til de
krympende motorer i mindre biler; kunne dog ikke komme ind på siden, men forklaringen er jo skærpede krav til CO2udledning. Det synes man nu vil overlade biltrafik at alene være ansvarlig for den nødvendige opbremsning af CO2udledning, selv om biltrafik står for mindre end 10% af det samlede
CO2udledning. Men det har sin pris at presse flere HK ud af stadig mindre
motorer. FDM har med mindre og mindre mellemrum medlemmer der henvender sig med sammenbrændte, især dieselmotorer og ikke mindst Ford og Peugeot
og udsigt til regning på 80-100000Kr. Måske skulle man købe et pengeskab
til de registreringsattester man har på tidligere Land Rovere.