sv: sv: sv: sv: afgifter på tonstunge 4 hjulstrakker (26-12-2011 11:50:16)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn
Altså
Ind i mellem spørger jeg mig selv hvem vi er klub for. En flok gamle vrante samfundsforskrækkede hill-billies i fedtede netundertrøjer der sidder i deres gamle firehjulstrækkere med en 12/12'er knækket i skødet og en møghund i ladet! :)) som ikke kan få tiden til at gå med ret meget andet end at harselere mod alt og alle´og betragter det som et overgreb på deres grundlovssikrede frihed, når nogen forlanger at hunden skal i snor, og forbyder en at lave sin egen hjemmebrændt og da slet ikke kan tillader at man skyder efter måger mens man slingrer ned af stranden, med hunden i ladet og et glas hjemmebrændt i hånden. :))
Jeg har lært i skolen at de afgifter man får ind på tobak, alkohol og usund mad, slet ikke modsvarer de samlede udgifter til behandling og pleje og sociale overførselsindkomster der er forbundet med den usunde levevis. For slet ikke at tale om den forkortede levetid og den forringede arbejdsevne og gennerelle livskvalitet. Og jo flere der har det godt, jo bedre har samfundet det gennerelt, og derfor er det altid samfundets ønske at højne livskvaliteten, også selvom det medfører adfærdsregulerende afgifter. Det er altså ikke et overgreb på ens frihed, når man bliver ekstra takseret for at tager sin store benzsinsluger og køre ned til købmanden efter smøger, øl og chips. Og biler der kører under 10 km/l udleder altså mere co2 og alt mulig andet end en der kører tyve. Så kan i komme med alle de "dust to dust" rapporter I vil. Det hjælper ikke på lufforureningen i København og andre trafikkerede steder.
Og ja det koster at leve og det koster at tilhøre en velfærdsstat. Og man kan altid diskuttere om fordelingen kan være bedre. Men den der gennerelle hylen op om at staten er en blodsuger og hvis ikke det lige var for lille mig og mine så gik staten nedenom og hjem. Den hylen er sgu ikke til at holde ud. Undskyld mig.
Godt nyt år!
Mvh Niels