sv: sv: sv: sv: sv: Findes der 5 gears gearkasse til serie III (11-01-2012 18:17:22)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl
Det er slet ikke sådan jeg læser det.
Jeg læser det sådan at
1) Hvis man beholder sin originale motor må man tune den med alle tilrådighed stående midler så længe man holder sig under de 20%. Dvs. at når man med ændringer af topstykke, knast, udstødning osv. når de 20% skal man stoppe.
Hvis man sætter en turbo eller kompressor på sin originale motor, regnes det uanset hvor original den ellers er, for at være en forøgelse på mere end 20%.
2) Hvis man finder en uoriginal motor, som beviselig, yder maksimalt 20% mere er det ligegyldigt om den er med eller uden turbo eller kompressor. Den yder jo ikke mere end de tilladte 20% mere.
Alt andet ville i mine øjne være dybt ulogisk, da loven jo går på at man kun må forøge ydelsen med 20%...
Jeg vil skyde på at detaljen omkring turbo bunder i at det umiddelbart er ligetil at forøge med ca. 30% når man sætter turbo på. Begynder man at lege med vandindsprøjtning og tilsætning af flaskegas ryger man med lidt god vilje over 100% forøgelse - det ved de så godt hos fstyr. Derfor særreglen om turbo.
Hilsen
Jens