sv: sv: sv: sv: Rystende bremser med nye bremseskiver til Disk 3. slotted-and-drilled-front-disc (21-09-2012 18:24:09)
Ole Jensen
Per #8084
Du skal i det her sammehæng ignorer termen NearSide/OffSide den er primært forbeholdt britisk logik..!
Du skal bruge retningspil til orienteret skiver med…! du evt. kan visualiserer mønsterets effekt ved at samenligne med sabel, som er designet til at hugge med og derved skære gennem kødet med mindst kraft sammen princip som et samurai sværd eller slagterens filekniv.
Ægget på kniven følger bevægelsen samtidig med den elipseformet bue er udad gående, på samme måde skal du betragte mønsteret på skiven i relation til omløbsretningen - altså som en moderne kulfiber propeller i et sweepback design.
Har selv kørt med EBC skiver i en del år efterhånden (og der er/var en indlægs seddel i kassen vedr. monteringretning) og har altid skiftet til EBC skiver når de org. skiver var nedslide - EBC kan godt larme og vibrere 'lidt' under kraftig nedbremsning (specielt når klodserne er kold), men kun 'lidt' - hold dig langt væk fra de gul og røde klodser, de er absolut kun til banebrug. De grønne bremseklodser bider også markant mere når de er varme…!
Britisk logik:
* Nearside er kerb side - det vil sige vejkant/fortov der hvor passageren står af/op..
* OffSide er centerline på vejbanen.
det er principelt det samme som det amerikanerne kalder for driverside kontra passagerside nogle kalder endda passagerside for roadside, men det dur jo ikke på en offroad'er ;-)