Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Fejlkoder eberspächer hydrotronic d4 (03-12-2012 14:12:58)
Lars Nygaard, Reg. Bornholm, ikke logget ind
Hej Christian, du kan finde lidt mere info i denne manual:

http://www.eberspacher.com/downloads/technical-documents/hydronicD4+D5wsc_technical.pdf

Du skal garanteret skifte gløderøret, jeg har faktisk idag bestilt et til min egen D5WS - 24 volt - til "kun" knap 500 kr inkl. moms - har brugt flere uger på at finde det andre steder i verden, og jeg kunne have sparet knap 80 kroner på at købe det i Tyskland, men vil hellere støtte en lokal-handel med sikkerhed for, at jeg kan bytte det igen, hvis der mod forventning, skulle være noget galt med røret. Jeg kunne altså ikke finde det billigere, end forhandlerprisen i Danmark (imponerende at det kan være sådan.... der er nok nogen hos de der gløderørsforhandlere, der er RIGTIG gode til at aftale priser...)

Når du skifter røret, skal du skille apparatet helt ad - altså UD af motorrummet, og komplet adskillelse for at komme til gløderøret. Pisse besværligt, men det gør så også, at du samtidig kan få renset brændkammeret. Det er altså IKKE bare en, find røret, og skift det opgave.... Du bør overveje, at købe en o-ring til brændkammeret, du SKAL ihvertfald have en ny, hvis du renser det med, da den gamle ring er brændt fast og knækker som rispapir... - der ud over kan du få brug for også at skifte gløderørs nettet, som er et lille stykke, der sidder uden om gløderøret, det koster ca. 100 kr ekstra - Du kan passende rense med en lille blød tandbørste eller lign. Pas på delene, især elektronikken undervejs... - der ligger en rigtig fin vejledning til, hvordan man lige gør den her øvelse på youtube - linket er her:
http://www.youtube.com/watch?v=14SUSxfPHPY

Jeg forventer, det mindst tager mig et par timer (det sidder lidt besværligt, og mine tommelfingre fylder), sidst jeg skilte ad, blot for at komme til gløderøret, tog det mig lidt mere - nu har jeg så lidt mere erfaring, og husker sådan nogenlunde, hvor det driller med ledningner osv... Men det kan absolut godt klares selv :-) HUSK at afmontere strømmen, som det første :-))

God fornøjelse, det giver varmen altsammen...!!
Bedste hilsner
Lars Nygaard, Solskinsøen, ikke logget ind :-)))
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.