og et godt råd til Webasto-folket (04-12-2012 22:19:50)
Lars Nygaard, Reg.Bornholm
Hej igen Christian, rigtig godt at høre, at det ikke var andet end det - sikringerne er altid det første, jeg tjekker - men nu er du da i det mindste lidt opdateret, når det kommer til skift af selve gløderøret - evt. kan du, når du får tid (når sneen smelter..) tage det hele lidt i opløbet, og nøjes med at købe o-ringen til brændkammeret, skille skidtet ad, og rense det, INDEN det soder til... tilsodning er relativt let at opdage, som regel, idet fyret, som regel, begynder at ryge helt vildt op til, at det ender med at slukke ned :-) Min ene nabo kom engang løbende ind og hamrede på døren, da han troede, der var ild i kareten, godt naboskab og stor glæde over, at han ikke bare havde taget pulverslukkeren i kabinen og blæst ud over det hele... hehe...
Iøvrigt, der ER jo altid flere, der følger med i de her tråde, enten af ren tidsfordriv, for at blive klogere til når engang de selv... og endelig fordi de faktisk netop sidder med et problem... et lille fif, nu vi taler sikringer, til alle dem der har Webasto siddende i dytten, så er et godt råd, hvis skidtet ikke vil starte, lige at koble strømmen af til fyret (tag sikringerne fra, det er sådan en firkantet fætter) og lad dem være ude mens man lige tager sig en smøg og en kold fra kassen, evt. kan man altid lige losse lidt til dækkene imens, så går tiden trodsalt hurtigere - i med sikringerne igen, og ind og start fyret (jojo, der ER god nok, bare ikke, hvis der er noget galt med noget) hvorfor Webastoer pludselig sætter ud, det ved jeg ikke, sikkert noget fejlstrøm eller et bump eller måske for høj forbrændingstemperatur, så det lukker automatisk - prøv tricket, det er trodsalt sjovere end at lede efter gløderør og andre dele på nettet... og LANGT billigere!
Bedste hilsner
Lars, solskinsøen