aksel udluftning. (19-08-2013 13:59:01)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl
Hej I forum.
Roder lidt med RRC'en. Efter en del arbejde under bilen kom jeg til at se at der var meget fugtigt/vådt omkring det ene baghjul og dens bremsecaliber. Jeg antog det nok var en caliber der var utæt, men havde også registeret at bremsevæske standen ikke ændrede sig.
Så var det at jeg så at akseludluftningen så lidt rusten ud og jeg kunne da heller ikke sådan lige få dens kappe løs. Så jeg satte en skrue nøgle på for at løsne den. Resultatet blev at den knækkede og til min overraskelse kom der et pust fra den plus et prfft fra hullet af.
Så nu til spørgsmålene:
Hvis overtryk har presset olie ud i aksel enden, hvad og hvormeget skal skiftes??
I den operation hvor meget skal skilles ad??
Skal begge sider ordnes samtidigt?? og er det bedst?? vigtigt??
Der sidder en stump af gevindet tilbage nede i akselrøret fra udluftningen er der et smart trick til at fjerne den uden at den falder ned i aksel røret??
med laro hilsen
Claus