sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: ARB diff. lock (11-12-2013 14:10:35)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl
Hej Claus
Jeg er enig med Paw - lær bilen at kende uden, og monter så når behovet er der, eller du af anden årsag skal have lavet noget i klumpen, så diff'et alligevel er ude / skal skiftes.
Når du kommer til Grønt bevis, så for du helt sikkert indsigt i hvordan diff'et virker i spærret og i låst tilstand. Kort fortalt så gør et akselspær det, at de 50% af kraften som bliver sendt til akslen af det det spærrede centerdiff, vil tvinge begge hjul til at dreje rundt hvis akselspærret er aktiveret. Er det ikke aktiveret vil alt kraften smutte ud i det hjul der lettest kan rotere.
Jeg er typisk også til stede ved Grønt bevis i Østjylland, så har du ikke mod på at prøve Brians 110" med spær fordi du selv kører en 90", så er du velkommen til at prøve forskellen i min 90".
Vi ses om ikke før, så den 16/3 til Grønt bevis.
/Morten