sv: Minus 20 grader og defender. (21-09-2017 01:08:32)
Morten Rudkjær Jørgensen #7668, reg. nsj
Jeg vil kun anbefale diesel-fyr hvis du skal steder hen hvor der ikke er 220V, ellers vil jeg anbefale en hotfrog truck model. Den har jeg selv i min Defender.
Det kan godt være at hotfrog måske er lidt længere om at varme op end et diesel fyr, men tilgengæl bruger den ikke strøm fra Batteriet, så man er sikker på at der er strøm nok til at starte motoren.
Har haft Olie fyr og der er ikke meget strøm tilbage efter fyret har kørt i 30min. Så hvis du går den vej så skal batteriet også opgraderes.
En anden fordel ved hotfrog er at den kan kører mens bilen står i garagen det vil jeg ikke anbefale med diesel-fyr.
Hotfrog er utrolig nem at montere i forhold til et diesel-fyr
For at varme kabinen op og afrime ruder har jeg lavet et stik i kabinen hvor jeg kan tilslutte ne 1000W standart varme-blæser. Så når jeg sætter strøm til min hotfrog kommer der også strøm til denne varmeblæser som varmer kabinen op.
Huske at have så lidt dansk diesel som muligt med til norge og tank der oppe. Når det er kold tilsætter Norge noget ekstra til dieselen, så den ikke begynder at størkne