Land Rover Forum

Svar på indlægget:

Hvad skal man dog vælge? (31-08-2004 10:55:54)
3436
Hejsa!

Efter lang tids sygemelding troede jeg at jeg var blevet helt rask, men til trods for 5 år uden Land Rover, og nogen form for kontakt til disse er min landroveritis nu blusset op i fuld styrke igen!

Jeg havde dengang en dejlig S IIa 88" fra 62, men en arbejdsskade (olieeksem) har stoppet enhver mulighed for selv at rode med biler (og endnu værre land rovere).

Men nu vil jeg have en igen!

Hjælp mig lidt på vej.

Hvad har jeg selv gjort mig af tanker?
Jo kort akselafstand, vi skal ud og lege, så det må være 80-90" modeller der er tale om.
Da den skal laves på værksted, så må vi nok holde os til dem der ikke er for gamle, og så må vi se os indsnævret til 90" modellerne.
Hvad med motor type? Tjae, der har jeg et problem, et enkelt sidespring med en Ford Mustang, har gjort mig ellevild med V8, selvom jeg må indrømme at motoren egentlig er det eneste jeg rigtig savner fra den bil. Samtidigt så har en gammel firmabil med turbodiesel også gjort indtryk.

Hvis vi nu skulle falde i et vandhul en dag, så tror jeg at 8 tændkabler vil brokke sig mere end 4 dyserør, men aligevel ikke mere end konen når hun hører at den sprøde motorlyd bruger 5km/l (for ikke at tale om at en minimal lyddæmpning af en eventuel V8 nok ikke er så kompatibel med heste i en trailer).
Så ja, vi må nok se i øjnene at det skal være en turbodiesel.

Pris og alder?
Hmmm, ny ville være rart, men alligevel. Ny lak og grene, vil nok betyde at man holder sig fra en del af det sjove. I hvertfald til den første bule er ankommet. Og betaler man en formue, så passer man for godt på isenkrammet.

Hvad har jeg så fundet ud af, for mig selv?
Tjae, tror nok at det jeg burde lede efter i stedet for at sidde og taste her, er en Land Rover 90" TD fra starten af 1990'erne, til maks 50.000,-

Lyder det helt tosset?

Burde jeg lede efter noget andet?

En anden ting jeg gerne vil vide er hvor stor er forskellen på motorene? (Km/l, HK mm) for hhv V8, 2½ B, 2½ D, 2½ TD, 200tdi, 300tdi osv.
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "koblingspedal"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.