sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af 110" bus. (03-05-2005 16:39:08)
Søren Rasmussen
Nå, men skal vi så ikke - således nu oplyst om, hvordan tingene hænger sammen dels i teori og dels praksis - skynde os at lade den sag ligge her, så der ikke er alt for mange af de knapt så oplyste synsassistenter, der risikerer at blive det ...
Blot kan én af jer evt. lige svare den kvikke her på, hvordan man egentlig tæller sæder på de to bænke bagi? Jeg har i forvejen en gammel bus fra 1985, som er registreret til ialt 12 personer incl. fører, og det må altså sige 3 foran, 3 på næste række og så 3 på hver af bænkene bagi.
I en 9 personers fra eksempelvis Tyskland forstår jeg, at det typisk vil være noget med 2 foran, 3 næste række og 2 på hver af bænkene. Men er bænkene kortere i Tyskland, eller kan man tælle 2 eller 3, som man vil på bænkene? I givet fald kunne én synsassistent jo lige så godt tælle til 11 i samme bil, som en anden tæller til 9, og så slap man måske for at sætte flere sæder i ...
Står antallet af sæder iøvrigt på den tyske registreringsattest, Jakob?
Og hvordan er det iøvrigt lige med de der Ausführungsplatten, eller hvad de nu hedder? Behøver man dem? Kan man ikke bare køre til grænsen på de plader, bilen har, hvis man har handlet privat, skrue pladerne af der, sætte danske prøveplader på, og så sende de tyske med posten bagefter?