Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Køb af Freelander 1.8i (20-07-2005 08:05:21)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj
Jeg har en god ven der har en af de tidligere Freelandere 1.8i´er fra 1998. Han har haft den fra ny og den har bragt ham igennem tykt og tyndt (især når hans ellers fine seriebil ikke kunne køre).

Den kører hverdagskørsel, slæber rundt på bådtrailere, arbejdsture rundt i Norden og Europa, samt har lejlighedsvist kørt terrænkørsel, bl.a. kunne den meget imponerende komme længere op ad bakkerne end samtlige defendere der forsøgte, da vi en gang var i Kallerup grusgrav - ja, du læste rigtigt - og det skortede ikke på lyst til at forsøge, men ingen kom længere end freelanderen!

I kalkbruddet gik vi engang helt op på toppen af et stejlt punkt (hvor et par defender-fyre grinene holdt og kommenterede at "det kunne vi godt glemme, de havde forsøgt længe før det var lykkedes for dem"..

Vi satte os ind i Freelanderen og den kørte helt op på toppen, i første forsøg!

Det er ikke meget terræn han har kørt i den, men det jeg har været med til, har i den grad imponeret mig. Hvis man bare tager frihøjden i betragtning, kører den forbavsende mange steder.

Problemfrit har bekendtskabet ikke været, (har i grunden aldrig hørt om en 100% problemfri land rover?) men de få ting hvor det har været nødvendigt at blande Land Rover med ind i sagen, er blevet løst med fairness, til hans tilfredshed.

Den har efterhånden kørt en del km, knap 140.000 så vidt jeg husker og han er meget tilfreds med bilen og kunne ikke drømme om at skille sig af med den. (jeg har tidligere forsøgt at få lov at købe den, men nej.)

Det var så et indput fra et godt Freelander-bekendtskab, på anden hånd :-)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "udrykkerleje"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.