sv: sv: sv: sv: sv: Lidt mere motor kraft til din Land Rover (08-01-2007 12:47:03)
Ib 0219
hej Benno
og et Godt Nytår til dig.
Glæder mig vi er enige et langt stykke hen ad vejen.
Hvis man åbner op for en vis ændring (øgning af moment og kræfter) af motorerne, og man satte en øvre grænse, hvem skulle så kontrollere og måle, samt bekoste denne kontrol af chippens "ydeevne" ved eventuelle fejl. Det ville blot føre til tilfælde, hvor man skulle diskuttere om ændringen lå indenfor eller udenfor det tilladte, og om 22% var en rimelig tolerance hvis grænsen var 20%.
Hvem andre end kunderne, ville komme til at betale, for den tid der kunne komme til at gå med det, og når jeg ser hvad der skrives på Forum, så opfattes priserne på værkstederne i forvejen som værende for høje.
Nu er importøren jo fabrikkens repræsentant, og skal føre fabrikkens politik ud i livet. Så hvis fabrikken ikke vil yde garanti på motor, transmission og drivlinie, hvis bilen er chip-tunet, så er det nu engang sådan reglerne er. Det er ikke en importørs opgave at lave egne regler, og betale garantireparationer, for diverse mere eller mindre professionelle løsninger.
Du nævner selv i tilfældet med monsterhjul, at garantien nok får lov til at holde for, og så kan man jo spørge sig selv, om det er fair-play, overfor den der betaler garantien. I den sidste ende, er det kunderne der køber de nye biler og originale reservedele, der får lov til at betale gildet, for der er ikke andre steder fabrikken kan tjene penge til betaling af garantireparationer.
Man startede udviklingen af Td5 motoren i slutningen af 80'erne og færdiggjorde projektet i starten af 90'erne, da BMW købte fabrikken.
Tror desværre ikke at man i højere grad kan leve af renomme, ikke engang det firma du er ansat i kan undvære kold kasse - de ansatte vil jo som regel have løn med jævne mellemrum - smiley
med venlig hilsen
Ib 0219