Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: Mercedes i Serie 3 (23-01-2007 22:18:18)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj
Jeg købte min 88" med en mercer motor i.
En 2.4d .. tror nok den hedder 616 måske hed den 615 ?? den kommer fra en lad bil som vist blev kald Hanomark .

Men MIN erfaring med en mercer motor i en S3 kontra en 2,25d er:

Der er mere top fart (jeg kunne nemt køre 130) men, den ligger ikke rigtig godt til offroad kørsel ( bundkaret har jeg f.x måtte lave om for at der var plads til fuld aksel vandring. Når jeg pludselig stod og skulle have en stup eller en nået til den .. ja så skulle det pludselig være hos en mercedes forhandler til en HELT forkert pris. Man kan måske få det billigere hos biltema og andre.. hvad ved jeg ..

men den larmede mindre og kørte længere literen. og havde et overskyd af kraft som min 2.25 ikke har.

Der er meget varme i den, man fryser ikke når man køre med sådan en. bilen kunne nemt afdugge vinduer og havde hurtigt drift temperatur.

Der er vakumpumpe på den til f.x. bremseforstærker. Jeg syntes jeg savner sådan en nu...

Den passer heller ikke HELT 100% i motor rummet. Der var lavet om på køle vingerne for at de kunne være der. Den lå lavt i motorrummet, og olie filteret var et HELVED at komme til at skifte, fordi det er helt inde ved væggen til føren. Vand temperatur føleren viser ikke rigtig på at land rover meter ( konstant i det røde felt ). Udstødningen er i den forkerte side og derfor skal man selv lave nået som passer og stadig ikke ligger 100% rigtig ( det er meget nemmere at købe en som bare passer, end at skulle finde bøgninger fra f.x. t-hansen

Nu har jeg lagt en 2,25D i, fordi koblingen røg på meceren. Det har taget mig ca. 2 måneder at bygge den tilbage. Jeg har så også kun brugt mine lørdage på det.

Men jeg kan finde både fordele og ulemper .

hvis du kunne tænke dig mere info så ring til mig eller send mig en mail..

VH
Brian Schwartz #7587
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "forfjeder"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.