sv: sv: Soft top skift igen (25-02-2007 20:22:24)
Per Brunsgaard #0536, reg. fyn
Hej Hartley
Det var en sag "Ø" (Æresmedlem Jørn Øhlenschlæger) kørte mod Told og Skattestyrelsen, fordi en af deres afdelinger ville have afgift af en Land-Rover, på grund af der var forskel mellem det der stod i papirene og det der rent faktisk var bilens udførelse. DL-RK gik ind i sagen og brugte en 88" fra Naturgas Syd som eksempel. Naturgas Syd havde købt og fået leveret en 88" HT,(som alle de andre) med i registreringspapiret stod "Åben varebil", og syningshallerne kunne bekræfte det ikke var unormalt der var uoverensstemmelser mellem bilernes fysiske udformning og det der stod i papirene, vi havde i Odensegruppen en der kørte en 109" bus, hvor der i registreringsatesten stod den var monteret med kran, men den havde ikke engang spil monteret.
Derfor blev der slået en streg i sandet, samtidig med indførelsen af at bilerne skulle adskilles mellem førekabine og varerum (bilernes hardtop blev savet over bag førerkabinen), så vidt jeg husker omkring 1 april 1987, men er lidt usikker på det nøjagtige tidspunkt, for vores gamle 90" blev registreret sidst i april 87 og var en 1986 model der var på lager, så den kørte under de "gamle regler" men hvordan det forholder sig nu er mig ukendt.
Regionslederne fik kopi af brevet fra Told og Skattestyrelsen, hvor DL-RK får medhold i der kan være forskel mellem papir og køretøj. Flere medlemmer har fået kopier, hvis en emsig tolder eller bilsynsmand forlangte overensstemmelse mellem papir og bil, på biler før foråret 1987, men så måtte de bate klappe hælene sammen og sige Javel, og se glad ud, uden afgift.
mvh per b.