forpulede gearkasse! (11-05-2007 13:03:22)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj
Ja....så vil den ikke mere trods kun 500km efter hovedrep og det er til at få lang b..... af!
DATA:
der var pludselig en svag skuren af noget metalisk der sad for stramt til at kunne dreje rundt som det skulle. lyden kom 100% fra boxen hm....
Næste dag kører jeg en tur uden mislyde til at starte med, de kom dog igen efter en halv times kørsel og med et lød det som om min gearkasse kastede op! noget sad fast og knækkede for derefter at blokere for trækket så bilen ikke kunne køre.
Derefter kunne jeg dog efter en kort pause trille ind på en sidevej med en gusten musik fra kassen.
det lød lidt som om at der lå en skiftenøgle i kassen som blev pisket lidt rundt for derefter at finde vej til bundkaret hm......
Nu løder der en slem skuren i alle gear og lyden tiltager i takt med omdrejninger/hastighed.
FAKTA:
Når transferboxen er i neutral kan jeg skifte problemfrit i alle gear, men med grum musik fra kassen.
koblingen er ny og der er ingen mislyde fra den.
Hva f... kan det være?
kassen blev hovedrep og efterfølgende var alt fint dog sad gearene ikke helt som de skulle. 1 gear lå på den forkerte side af den fjeder der holder bakgearet frit for de andre gear (1 og bak sidder ved siden af hinanden i min model)
og når den kørte i første lød det som om at den var lige ved at at tage fat i bakgearet samtidigt hm....
det blev justeret af mekaniker oppe fra og bilen har fungeret fint efter.
Bilen (LR90 V8 1988 med LT85 box)er nu på vej på et fejeblad til mekanikeren der foretog hovedrep af kassen.
nogen forslag til diagnose? og hvad med garanti?
Alle jeg tidligere har spurgt incl LR Danmark, Ascroft-tansmission, GLAD, Rødeled4x4 + div. dokumenter, siger motor olie i en LT85, men min mekaniker siger automatgear-olie. havde han nu alligevel ret trods de ringe ods?
STORT HMM..... Rasmus der alligevel ikke skal til Høvelte og rulle mig i mudder på lørdag.