Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: Den nye Defender - hvem har købt (10-08-2007 22:15:02)
Martin Kremmer #6709, reg. nsj
Min nye 90" har netop rundet 1700km, og kører som en drøm...næsten! Lad mig starte med at sige, at jeg tilbage i 2003-2005 kørte kørte Disco2 fra 97, og fik dengang lært mig en del om hvor mange fornøjelige timer man kan have med sin LR - ikke mindst i garagen (smiley). Efter at ha' boet i Malmø i snart 2 1/2 år, og efterhånen er kommet over det danske "Audi-syndrom", fik jeg igen stor længsel efter den afslappende kørestil en min gamle LR, og savnede i den grad at få mudder på dækkene. Jeg bestilte derfor en ny Defender 90" SW (på svensk plader selvfølgelig) og fik den leveret for snart 3 uger siden. Jeg havde sat mine forventninger til komfort og kørsel på et absolut minimun for ikke at blive skuffet, og må sige at jeg blev meget positivt overrasket over den første køretur. Bilen er efter min mening fuldt på højde med min gamle Disco når det kommer til landevejs/motorvejskørsel og komfort...faktisk en smule bedre! Det eneste tidspunkt hvor komforten ikke er i top, er når der er kraftig vind hen over Øresundsbroen, og man tror at bilen er ved at blive testet i en vindtunnel. Ved normal vind og ved 130 km/t er der ingen problemer. Hvad angår finish, så er jeg enig med Morten...det er under alt kritik....men det kommer ikke just bag på mig (smiley)

Når jeg skriver at bilen "næsten" kører som en drøm, så er det fordi, at der kommer en del lyde fra gearkassen når bilen triller i frigear, hvilket gør mig en smule utryg. Ved accelration og brug af motorbremse er der ingenting, men når jeg triller hen mod et rødt lys med koblingen nede, og bilen enten er i frigear eller i gear, så er der en underlig bankene lyd som er i takt med hjulenes omdrejning....hmmm.

Morten: Har du oplevet de samme lyde fra din bil, eller skal den Defender gearkasse anno 2007 bare lyde sådan?

Under alle omstændigheder så smutter jeg forbi værkstedet på tirsdag og får dem til at lytte på det.

Hvordan bilen er i terrænget kan jeg ikke sige endnu, men det varer ikke længe før jeg skal afsted...kunne desværre ikke deltage i Høvelte i denne weekend... men skal 14 dage til Wales og køre en del af de mere krævende greenlanes i bjergene omkring Snowdonia om 2 uger...hvis ellers ikke bilen skal have en ny gearkasse først!

Vedlagt er et billed af bilen...er dog ikke helt færdig med at klargøre den til ferien... mangler at monterer mit spil.


Med LR-hilsen
Martin #6709

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "bremsebakke"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.