Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: Flere motorkvaler (29-10-2007 12:52:32)
Jesper mørkhøj
Hejsa

Lige et par kommentarer til lidt af hvert i tråden her. Og i parantes bemærket så har jeg selv en RRC 2.4 td som har drillet ganske meget men nu er på banen igen med fire nye topstykker + en del andet...

VM dieslen ligger i ganske mange forskellige biler, Alfa, Ford, Chrysler, Opel osv. så det er ikke nødvendigvis en skibsdiesel. Motorene er dog ikke helt den samme som "vores", der er lidt forskel på længden selvom topstykkerne er de samme.

Hvis din motor har én sammenhængende toppakning har motoren været skilt ad før, de er født med fire seperate pakninger. Selv synes jeg nu at pakningen i et stykke ser så overlegen stærk ud så jeg kunne ikke rigtig finde på at samle med de gamle enkelt pakninger... Og det kan heller ikke lade sig gøre hvis den har enkelt pakningen pga endepladerne er bearbejdet så de har samme højde som topstykkerne.

Og så til dit spørgsmål. Nej som du selv siger er det ikke den rigtige måde at gøre det på men hvis du har planer om en anden motor så er det meget forståeligt du ikke vil købe 4 nye toppe. Og jo som det er skrevet du kan godt nøjes med at skifte en top. Du skal dog sikre dig at alle toppene er lige høje, at de ikke er rettet af. Ellers er der ikke så meget at sige ud over god arbejdslyst, der er ikke noget svært ved det, hvis man altså har prøvet at skrue før, men det er noget omstændeligt at rette de fire topstykker op.

Hvis det har interesse så jeg en top af ældre årgang som er trykprøvet og fundet i orden. Der er dog ingen garanti (smiley). Ellers hvis du kan købe direkte hos Carl Cristensen koster de vist nok ca 1900 kr excl. moms pr. stk. så det er såmænd ikke såå galt. Men mange penge hvis man skal have 4.

Mvh
Jesper, #7282 (som er blevet helt glad for VM'eren!)
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "blinklys"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.