sv: sv: sv: sv: sv: Flere motorkvaler (29-10-2007 12:52:32)
Jesper mørkhøj
Hejsa
Lige et par kommentarer til lidt af hvert i tråden her. Og i parantes bemærket så har jeg selv en RRC 2.4 td som har drillet ganske meget men nu er på banen igen med fire nye topstykker + en del andet...
VM dieslen ligger i ganske mange forskellige biler, Alfa, Ford, Chrysler, Opel osv. så det er ikke nødvendigvis en skibsdiesel. Motorene er dog ikke helt den samme som "vores", der er lidt forskel på længden selvom topstykkerne er de samme.
Hvis din motor har én sammenhængende toppakning har motoren været skilt ad før, de er født med fire seperate pakninger. Selv synes jeg nu at pakningen i et stykke ser så overlegen stærk ud så jeg kunne ikke rigtig finde på at samle med de gamle enkelt pakninger... Og det kan heller ikke lade sig gøre hvis den har enkelt pakningen pga endepladerne er bearbejdet så de har samme højde som topstykkerne.
Og så til dit spørgsmål. Nej som du selv siger er det ikke den rigtige måde at gøre det på men hvis du har planer om en anden motor så er det meget forståeligt du ikke vil købe 4 nye toppe. Og jo som det er skrevet du kan godt nøjes med at skifte en top. Du skal dog sikre dig at alle toppene er lige høje, at de ikke er rettet af. Ellers er der ikke så meget at sige ud over god arbejdslyst, der er ikke noget svært ved det, hvis man altså har prøvet at skrue før, men det er noget omstændeligt at rette de fire topstykker op.
Hvis det har interesse så jeg en top af ældre årgang som er trykprøvet og fundet i orden. Der er dog ingen garanti (smiley). Ellers hvis du kan købe direkte hos Carl Cristensen koster de vist nok ca 1900 kr excl. moms pr. stk. så det er såmænd ikke såå galt. Men mange penge hvis man skal have 4.
Mvh
Jesper, #7282 (som er blevet helt glad for VM'eren!)