sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tsk-tsk-tsk (12-12-2007 09:12:57)
morten Bibow, reg. nsj
Med hensyn til konspirationsteorier – tror jeg overhovedet ikke på at de tyske bilfabrikers geografiske placering har noget som helst med de nye mærkater at gøre. Iøvrigt ser deres sidste salgstall meget pæne ud, Opel undtaget.
Selvsagt er det noget lort at ejere af ældre biler bliver ramt af miljøpolitiken – men det er svært at argumentere imod det faktum at gamle biler/gammel teknologi, generellt forurener mere end biler med nyere teknologi. Og hvis formålet med loven er at forbedre luftkvaliteten i storbyenes kærne, så må der lægges vægt på at de køretøj der forurener mest – må holdes udenfor, i den grad dette er mulig.
Om lovens skæringspunkter er fair og rimelige, kan jeg ikke udtale mig om – men jeg tror trenden for trafikregulering i bymidten er stigende, og at den nok skal hilse på København, om ikke længe.
Morten