Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Koblingspedalen drypper (21-02-2008 20:38:40)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl
Hej Anders,

Jeg har som Steen også lavet tricket, faktisk en 6-7 gange, uden at afmontere hverken skærm eller bremseforstærker, eller for den sags skyld ret meget andet end lige det der skulle til.

Af med de 6 skruer på pladen over hovedcylinderen. En god ting at have er en magnet på skaft til at lirke skruerne ud med.

Dernæst skrues kobberrør med nippel ud af hovedcylinderen - læg en klud eller beholder under til at opsamle væsken.

Fjern fjederen fra pedalarmen. Træd pedalen langsomt ned, og sæt en stok i passende længde i klemme mellem pedal og sædekasse - så kan den ene møtrik på akslen skrues af - den anden skrues af, når hobvedcylinderen - det er smart at tage en gammel ringgaffelnøgle og skære midt over + skære ringen åben - så kan den også bruges, når møtrikkerne skal på igen og spændes på den nye hovedcylinder.

Øverste bolt der holder hovedcyl. er straight forward - nederste bolt tages ved at sætte en stramtsiddende ringnøgle på inde fra kabinen (sæt lidt tape i ringen) - så kan modsat side tages fra motorrummet. Få evt. en hjælper til at holde nøglen inde i kabinen.

Vupti - så er hovedcylinderen løs - samling i modsat rækkefølge, sådan cirka, og så derefter udluftning mv...

Hvis du stiller bilen her i indkørslen skifter jeg den gerne for dig - piece of cake, når man har prøvet det før - sjovt nok var det også en af de første reparationer jeg selv udførte på min første 90'er!

/Ib
- nu med 2 albueled på hver arm...
Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast sidste bogstav i ordet "luftfilter"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.