sv: sv: sv: Ny toppakning på 4,6 - V8´er (24-03-2008 12:44:48)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
Bare rolig Per - så galt er det nu altså ikke med den type
motor - langt de fleste dør pga defekte vandslanger... P38'ere er ganske solide biler, de har ligesom alle andre biler også svagheder (læs: temperamentsfuld sjæl).
Der er flere diesel-modeller der får lavet motor end V8'ere - 4.6'eren er selvfølgeliv mere "pumpet" end 4.0 og derfor kan der opstår diverse problemer med varme etc.
Og ligefrem købe en ny motor - måske hvis den havde "brækket sig" men en toppakning er altså at regne som en sliddel - omend der sker temmelig sjældent at man "lige skifter en toppakning"...
Jeg ville tjekke det hele - og evt skifte stempler/foringer hvis det ser underligt ud - og så er man derhenne hvor det muligvis kunne svare sig at købe en ny shortlock... men hvorfor der skulle være sket så meget på kort tid... ja verden er jo gået af lave - se på vejret!!
Næh skift pakningen - og kør så vellydende videre!!!
Ligefrem fare i flint og ligefrem foreslå eksport.... ja det må stå for den herres regning (min bliver i hvert fald ikke til salg!!!