Land Rover Forum

Svar på indlægget:

sv: sv: sv: sv: The French connection of Lucas? (13-10-2008 21:42:19)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj
når vi nu alligevel skal "hakke" på fremmede mærker, så prøv lige at lægge mærke til VAG-produkterne (VW, Audi, Seat, Skoda) En VW Gold hvor alt lys virker er da endnu mere sjælden end en gang "Franske Vafler"...

Som en skriver - Skift altid parvis!!! og køb nogle ordentlige pærer - Philips, Osram eller lignende - diverse lortepærer (sorry) fra Bilka, Biltema eller den lokale slikbutik er og bliver noget bras!

I husstanden har vi også et PSA produkt og den springer da også pærer i ny og næ... men problemet er jo at overspænding er "nødvendig" - elruder( sideruder, opvarmning af bagrude), radio, opvarmede sprinklerdyser etc bruger en masse strøm og derfor skal bilen jo kunne generere dette samt oplade samtidig, derfor er det faktisk et "must" med denne overspænding. Det er jo faktisk procucenterne af pærer der halter efter - disse er jo som beskrevet af en - lavet til 12V og ikke op til 14,8V... deri ligger den største gift for pærerne!

egentlig tror jeg mere man skal kigge på de omtalte bilers ejere - utrolig mange har jo den laissez-faire holdning - det er jo bare en bil - nå ja skide være med de andre i trafikken, bare jeg selv kommer frem-mentalitet er jo også "top-dollar" og virkelig noget der batter i trafiksikkerhedskurven!!!

Langt de fleste biler nu til dags "kræver et værkstedsbesøg, når pæren springer, men lidt omtanke og måske en 10'er fastnøgle eller en skruetrækker kan løse mange af disse problemer - det kræver egentlig bare lidt vilje og interesse. Desuden har mange biler idag H7 pærer der af natur er "svagere" idet de køere rmed en konstant spænding i ´hele dens levetid - plus det faktum at forlygter er blevet stadig mindre med tiden - ergo mere varme = kortere levetid!

Trøst Jer med at europæiske biler har "konventionelle "H" pærer - H1, H3, H4, H7 - mange "amerikanere" har eksempelvis HB3/4 - disse koster kassen og fås ikke overalt - og udvalget af "typer" er også eget begrænset. også en dels japsere/koreanere har disse typer! tsk tsk

Thorstein
Der i øvrigt skiftede pærer på PSA'en forleden (10 min ialt) På P38 tager det ca. 5 min ialt!

Du skal være logget ind for at kunne vedlægge billeder.
Indtast første bogstav i ordet "benzinpumpe"
Retningslinier for indlæg i Land Rover Forum #07, 22. september 2014
  • Rover Forum er et forum for Dansk Land Rover Klub og andre Land Rover-interesserede der søger hjælp og vejledning i alle tænkelige forhold, der vedrører det at have en Land Rover.
  • Brug Rover Forum til at få svar på dine spørgsmål - eller hjælp andre til at få svar på deres.
  • Brug ikke Rover Forum til "snik-snak". Rover Forum er ikke en chat.
  • Hold en sober tone!
  • Tal pænt i god tone med respekt for andre.
  • Brug skrift-sprog - ikke tale-sprog (fyld ikke dit indlæg op med smileys, sms-forkortelser, o.lign.)
  • Skriv ikke hele dit indlæg med STORE BOGSTAVER. Så lyder det som om du råber.
  • Personlige angreb, ukvemsord og tilsvininger accepteres ikke.
  • Hold tråden/emnet. Når du svarer på indlæg, så hold dig til det aktuelle emne/spørgsmål. Start en ny tråd, hvis du har kommentarer som ikke relaterer sig til det oprindelige emne.
  • Enhver form for forsøg på køb/salg/bytte accepteres ikke i Rover Forum - brug istedet Rover Børsen eller kontakt folk direkte.
  • Indlæg oprettet i falsk navn accepteres ikke.
  • Indlæg der overtræder eller opfordrer til overtrædelse af gældende dansk lov accepteres ikke.
  • Indlæg der indeholder links til download af ulovligt materiale accepteres ikke.
  • Indlæg kan af en administrator blive flyttet til andre emner, hvis det skønnes hensigtsmæssigt.
  • Indlæg kan af en administrator blive markeret som "Kun for medlemmer".
Indlæg i Rover Forum der ikke overholder ovenstående retningslinier vil uden varsel og advisering blive slettet af en af Rover Forums administratorer.