sv: sv: sv: sv: sv: SU-karburatorer (05-10-2009 09:17:53)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj
Problemerne med den 1-portede Weber opstår helt uden system og altså også i opvarmningsfasen, men egentlig ikke så meget når den er rigtig varm. Men helt uden reel systematik.
Da jeg lige havde sat disse Webere på, især den 2-portede, var der en fejl på svømmeren, der gjorde at svømmeren undertiden stødte på låget i svømmerhuset. Det var selvklart helt umuligt, men den kan altså stadig. Nu forsøges det at reducere benzintrykket via en reduktionsventil.
Jeg må nok medgive, at min indgroede mistillid til registerkarburatorer er blevet styrket! :-)
Jeg er også noget overrasket over den ivrighed, hvormed disse motorer laver eftertænding. Man skal dælme være påpasselig med tændingstidspunkt, blandingsforhold og tomgangshastighed. Overvejer at gå ned i glødetal på tændrørene.
Er der ikke noget med, at det færdige kit med SU til Seriebiler, kun kan bruges på RHD biler?