sv: sv: sv: sv: sv: sv: Koblings problem, hjælp søges (10-03-2010 00:51:18)
John Jonasen
Hej LR venner,
Først vil jeg gerne sige tak til alle som kom med et bud på mit problem.
Og som I alle er inde på, så lyder det til at være Hoved/ Slave cylinderen der er i udu.
Det bekræftiger også min mistanke, så jeg vil skifte til nyt.
I min workshop manual er også nævnt at man kan "OVERHAUL" hoved cylinderen, men så kommer jo spørgsmålet om det er det værd. Arbejdet er jo det samme (koblings pedal etc. skal ud under alle omstændigheder).
Her I Brazil kan man ikke købe rep. kit til hoved cylinder. Hvis et sådant findes, skal det importeres.
Jeg foretrækker at skifte til nyt, selv om prisen er lidt høj (550 og 500 Kr.).
Jeg er da glad for at høre, at jeg ikke behøver at tage skærmen af. Om seancen varer 2 -3 eller 4 timer spiller ingen rolle, hovedsagen er at få Landy til at køre igen.
++++++++++++++
Til de af jer som stiller spørgsmålstegn ved min motor, da kan jeg sige, at min er en 300 TDI, og her i Brazil har man kunnet købe Fabriks nye Defendere med 300TDI indtil 2005, Først derefter skiftede de til TD5.
I øvrigt kan man jo spørge sig selv, hvem opfandt 300TDI, jeg ved godt at det er en videre udvikling af den berømte 200.
Men her I Brazil har både GM, Ford, og MB brugt 300TDI motoren i deres lette modeller. og Motoren gik under betegnelsen "Maxion 2.5" denne etikette sider stadig på min motor.
I dag ejes Maxion af "International Motors" og bliver markedsført som "International 2.5 HS".
Hvordan er en Rover udviklet motor havnet hos Maxion, GM, Ford, MB. Ja det er stadig lidt af en gåde for mig, Ikke at det betyder alverdens tværtimod, idag kan jeg stadig skaffe nye stumper til min motor, hos ovennævnte Hvilket jo gør at prisen bliver betal bar.
300TDI var og er en populær motor pga. NO Electronic, alle Diesel Mek. kan klare en sådan.
Inden jeg fordyber mig i Motorer..og historie...så vil jeg gerne siger Tak for hjælpen.
Venlige LR hilsner
John (Brazil)