tilbage

Land Rover Forum  

Index
110266: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 08:03:17)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

nu gaar den ikke længere, nu vil jeg have en 200 tdi i min land rover 90 " fra 1986 turbo diesel.

men har en masse spørgsmål.

feks.
hvor meget arbejde er der hvis man vælger en fra en defender?

hvor meget skal følge med motoren når man køber den, skal der være styrbox, køler osv. med (er der ikke en der har en stykliste)? måske kunne man få en til at tage et par billeder af motorrummet

hvad med angående til syn, har det noget at sige?

er der nogen der kender nogen som har en liggende, eller kender nogle gode sider på nettet?

det var lidt af spørgsmålene

mvh martin j

som snart håber på at kan få lidt trækkraft.
Index
110269: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 10:02:55) (svar på 110266)
Kim Petersen #7044, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.6.59)
Hej Martin,

Jeg fandt denne side, som du nok vil finde interresant:
http://www.serie2a.dk/English%20series2a/200tdi%20discovery%20in%20a%20Defender.htm
Der står meget info.
God fornøjelse.

Hilsen Kim P - LR90V8
Index
110270: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 12:28:23) (svar på 110266)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.20.49)
Hej Martin
Hvis du vælger en fra en defender er det i store træk bare at dumpe den i, passer med ophæng, gearkasse osv.
Tager du en fra en disco får du problemer med udstødningen, da forrøret kommer til at banke på styrstangen, der er dog en der for nylig skrev her på forum om at have brugt diskoen manifold og alligevel fået plads. Ellers skal du bruge manifoldene fra din gamle TD motor, som er rigtigt godt beskrevet ved ovenstående link (Har selv et lignende setup) Jeg har dog ikke ændret på placering af servopumpen.
Du skal have intercooler/køler/oliekøler delen med til den nye.

Du skal udfylde en blanket og sende den til skat andgående afgiftberigelse mener den hedder blanket/formular 21.016
Det tager noget tid inden svaret kommer. Jeg betalte 0 kr i afgift for at ændre fra td til tdi i min gamle hcpu fra 85. Så burde sy gå glat. (selvom synsmande ikke nødvendigvis ligger mærke til skiftet)

mvh Anders
110 hcpu 200 tdi
Index
110276: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 17:34:41) (svar på 110270)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej anders

hvor sender jeg bud efter sådan en blanket fra skat?

mvh martin j
Index
110272: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 15:53:47) (svar på 110266)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.180.98.194)
Hej Martin,

Jeg har samme tanke.

amazon4x4 skal have 1500 pund + 250 pund i fragt
cws4x4 skal have 1200 pund, men oplyste ikke fragtprisen.

Begge priser dækker over et kit, men køler og det hele.

Hvis du skal have noget derover fra, kan vi måske få dem billigere herover sammen.

Hilsen Anders
Index
110275: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 16:44:27) (svar på 110272)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.69)
Nu spørger du med hensyn til syn og derfor får du også et svar på det.

Du kan godt få det synet da der findes et tilsvarende helt identisk køretøj med V8 motor, så en +20% effektforøgelse skulle ikke være et teknisk problem.

MEN da du øger effekten med mere end 20% vil SKAT have en ny afgift på køretøjet.

Og bemærk at synsvirksomhederne har underretningspligt over for SKAT.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
110277: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 18:03:44) (svar på 110275)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.20.49)
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=71684
printes ud og sendes til nærmeste skattecenter, med en beskrivelse af hvad du har tænkt dig. jeg sendte samtidig en kopi af typegodkendelsen på min egen hvor man kunne se at den var godtkendt til en v8 med x antal heste og hvor de kan se had din gamle motor er for en (19j) samt en, i mit tilfælde da det var en disco motor, en kopi af typegodkendelse fra den (discoen) hvor de så tydeligt kunne se hvilken motor der var tale om (12l)

mvh
Anders - undres over at den blanket ikke kan sendes per email...
Index
110286: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 20:50:09) (svar på 110277)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.199.171.156)
Hej Martin.

Jeg har for knap 2 uger siden fået en 300 tdi og automat gearkasse/transferkasse, med oliekøler, kardaner, kardan tunnel afdækning,motor og gearkasse ophæng, intercooler, køler osv som komplet kit, til at smide i en defender.

Jeg ville, hvis jeg var dig, købe en 300 tdi motor ud fra den er billigere og du så kan opgradere til en nyere gearkasse.



Mvh


Stephan
Index
110289: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 21:36:29) (svar på 110277)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

min gl. motor hedder den en 19j

hvad hedder en 200 tdi, og hvor finder man type godkendelsen på den henne


mvh martin j
Index
110290: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (09-04-2011 21:53:47) (svar på 110289)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej igen

har sku lige fundet ud af, at min bil fra starten har været født med en 12 j altså uden turbo

hvad så??

mvh martin j
Index
110300: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (10-04-2011 01:03:08) (svar på 110290)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.222.27)
Går du ad dydens smalle sti mht. Skattefars accept af motorskift, er det et fedt om 12- ell. 19J. For som Kenneth
korrekt skriver, så findes samme bil og med V8power- 114/136HK.(skifter 1986) Faktisk kan det lønne sig med Skats
accept af projektet, da du ellers meget vel kan komme i gyngen ved hærværkshandlingen (røggastest) til syn, da man tillader turboladede dieselmotorer at forurene mere end sugedieseler.
Videre er det, som beskrevet i den anbefalede engelske side
om convertering, en god ide at få dieselfilterholderen fra
200TDi-setup-et med, den er anderledes end som til 12-19J`en
og vil spare for tilpasningsbøvl. Videre skal der fremstilles
beslag til at holde køler/intercoolerrammen.
Som Stephan bemærker, er 300TDI`en edderraffineret, dog er der mere arbejde med ilægning, herunder påsvejsning af nye motorophæng, mener dog at have set beslag der overflødiggører dette.
Index
110303: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (10-04-2011 08:20:22) (svar på 110300)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej igen

så kom forviringen.

vil det sige at jeg må ligge en 3,5 l v8 i slæden?

hvor meget ombygning er der ved dette skift,

v8 lyden kunne jo også være dejligt, men kan den trække trailer?

mvh martin j
Index
110305: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (10-04-2011 09:22:55) (svar på 110303)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.1.70)
Hej Martin
Vi har lige været igennem denne mølle, både med synshalen og med Skat.
Hvornår er din bil præcis fra og hvad hedder din typegodkendelse? Det har nemlig stor betydning for hvad der er muligt, uden videre bøvl.
Hvis det har interesse, så kan jeg sende dig godkendelserne fra Rover DK samt deres udlægning af sagen. Den er nemlig mere positiv end man kunne frygte.

Jimmi
Index
110319: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (10-04-2011 16:23:24) (svar på 110305)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej jimmi

du må meget gerne sende det du har,

hvad skiftede du fra og til af motor,

min type bil hedder LDVA C så den er født med en 2,5 na, hvis jeg ikke tager meget fejl, men hvad må man så ligge i ??

mvh martin j
Index
110326: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: fra gl. turbo diesel til 200 tdi (10-04-2011 18:52:02) (svar på 110319)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.1.70)
Hej Martin
Det er typegodkendelsen, der er vigtig for, hvor let det går.
Vi har fået godkendt at gå direkte fra 2,5 n/a til en 3,5 v8