tilbage

Land Rover Forum  

Index
41553: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 08:36:15)
Henrik Schunck #7764, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.21.200)
Nogen der ved hvor jeg kan finde oplysninger om hvor meget effekt/ hestekræfter de forskellige har ?
Jeg står foran at skulle anskaffe mig en landie, og den skal kunne trække en 2.5 ton tung trailer. Så det kunne være rart med mere end 50 kmt. herude i brorfelde bakker....

Hilsen et nyt medlem.

Henrik, nobishuset.dk, 7764
Index
41559: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 12:03:10) (svar på 41553)
Lars Refshauge #7553, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.158.20)
Hej Henrik.
fandt dette indlæg på en anden tråd.
2,5 D N/A 68 hk
2,5 TD 87 hk
200 tdi 107 hk
300 tdi 112 hk
td5 132 hk (?)

Håber det hjælper.
Index
41560: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 12:07:59) (svar på 41559)
henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.21.200)
super godt. tak for hjælpen !

henrik
Index
41571: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 18:48:59) (svar på 41559)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
uj jeg blander mig lige.... er der nogen der ved hvor mange en 110" 3,5 V8 har?
Index
41566: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 16:26:35) (svar på 41553)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.213.10)
Med erfaring fra 300 tdi og TD5 med trailer på 2,5T+ vil jeg ikke mene du bør gå under en 300 tdi. Det bliver man altså hurtig træt af hvis du kører med den ofte.
Index
41569: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 17:39:01) (svar på 41566)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.136.187)
TD5'eren kan kun mønstre 122 HK.

Jens 5562
Index
41570: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 18:25:40) (svar på 41569)
Henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.21.200)
Hmm. jeg havde ellers kig på en 2.5 TD i form af bus... Kan jeg efterfølgende "komme flere" heste i uden at skifte motor ?
Vil rigtig gerne ud og køre landie igen, men står vist kun med 40-50 kilo penge. og tænkte så tanken at når jeg havde "samlet" lidt mere økonomi sammen, så kunne udvide motoren....

Helt gak ?
Index
41572: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 19:03:50) (svar på 41570)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.152.21)
Hej Henrik,
Der er flere der har lagt 200TDI fra en Disco i deres Defender, den passer på gearkassen, men der skal modificeres på manifold, turborør og udstødning. Operationen koster en maskine til mellem 15-20K, plus det løse og jeg har hørt om priser på 12-15K for at få den lagt i på et værksted.
/Torbjørn
PS. TD5 på automatgear biler yder 139HK
Index
41574: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 19:17:23) (svar på 41572)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.92.73)
Til dem der er til chlorede kulbrinter, også kaldet benzin,
11o V8 har 114hp indtil 86, herefter 135 hp. Dette gælder
sugebenzinerne. RRC har 126-132 hp alt efter årgang og udstyr.
Index
41576: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 20:33:42) (svar på 41574)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.214.93)
Hej Verner.

Den med skiftet i 1986 holder vist kun i teorien. I praksis er det mit indtryk, at der i DK blev solgt i hvert fald busser med 114 HK motoren helt frem til i starten af 1990'erne.

Vil man være sikker, er det om at tjekke motornummeret - 24G skal den vist hedde, hvis det skal være den med de 133 HK(98Kw).

To gode links:

http://www.british4x4.nl/TheSpecialist/engine.htm

http://www.british4x4.nl/TheSpecialist/8cyl.htm

Mvh. Søren R.
Index
41592: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (12-01-2007 15:21:49) (svar på 41574)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.60.220.42)
de første 110 V8'ere havde noget mindre end 114hk. 110'erne fra 1983 havde kun 91 hk.

mvh Jesper
Index
43344: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (25-02-2007 00:01:24) (svar på 41574)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
114 hk med Stromberg og 136 hk med SU :)
Hilsen Kenn
Index
41575: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 19:18:12) (svar på 41570)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.43)
Hvis du vælger omtalte bus med 2,5 TD maskine, så vær sikker på, at maskinen er i god stand. Maskinen har ikke det bedste ry, hvilket skyldes revnede stempler, men problemet er blevet undgået ved, at der blev monteret en intercooler, hvilket øger effekten til ca. 100 hk.
Hvis du kun lejlighedsvis skal trække en 2,5 t trailer, kan du også nøjes med en 2,5 n/a. Det går lidt langsomt op ad bakke, men holder den lovlige fart ad den plane asfalt.
Dit ultimative valg vil være enten en 200 eller 300 tdi.
Index
41578: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 20:51:24) (svar på 41575)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Øh - Hvorfor ikke en RR P38 som jo har 218 til 227 HK - Min taber da ikke pusten i Kasel bakkerne med 2,5 T på krogen - og så får man dejligt meget frisk luft når man er ude og fylde den 100 liter benzin på hver 290 kilometer

mvh,
Henning
Index
41581: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (11-01-2007 23:18:13) (svar på 41578)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.95)
Du må være en meget sund mand, Henning, med al den luft du får!
Det er sikkert en fed bil, at cruise rundt i, men som den nærige vadehavserker, jeg er, ville jeg aldrig anbefale nogen, at investere i en P38 v8... måske kun for lydens skyld...
Index
41667: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor meget effekt yder de forskellige LR`ere ? (15-01-2007 12:27:40) (svar på 41581)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.242.58.180)
altså hvis du skal have lidt tal ind i diskussionen, så trak min 90" 300 tdi en 2 tons hestetrailer til ålborg og tilbage igen uden problemer, og gik faktisk 8,9 pr. liter diesel på den tur (ca 700 km.)kan kun anbefale dig en 300 tdi, td5 er noget dyrere i stumper mig bekendt, og 200 tdi sværere at få fat i hvis motoren skal skiftes. Endvidere er det vel mere træk kraft end heste du er ude efter til tunge træk.