tilbage

Land Rover Forum  

Index
49139: Edelbrock V8 conversions kit (29-07-2007 19:36:09)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Jeg har lige monteret et Edelbrock conversions kit til min LR90 V8 da mine sure SU'er som nævnt i tidligere indlæg røg i havnen. v8tuner.co.uk leverede Edelbrock(Weber) karb, Dual Plane manifold, kabler, pakninger, luftfilter, m.m til £610,- alt incl. og jeg må indrømme at det er alle pengene værd! det hedder: Value ****Rover V8 Edelbrock Carb Kit*** Quality
Min LR90 fra 1988 med 165k på klokken kører nu som em drøm!
Den har fået den laveste tomgang "ever", mere bundtræk, hurtigere accelleration og kvikkere respons fra speederen. Eneste minus er at man får en tung speeder fod, for den lyder og kører fantastisk;-)Inden man lægger mærke til det render den snildt 140km/t på motorvejen med 2" løft samt klud uden at lyde anstrengt!
Det var egentlig en smal sag at skifte det selv, men der var lige et par småting som skulle modificeres lidt, et speeder kabel der ikke passede aligevel samt nogle småting der skulle ændres i forhold til de gamle SU'er, men det var nemt nok at løse.
Hvis andre V8 skulle overveje samme ændring giver jeg gerne en udførlig beskrivelse af hvordan jeg løste diverse problemer/udfordringer der dukkede op hen af vejen.
Og tro mig, i vil ikke fortryde det, det spiller max!!!!
V8 LR Hilsen Rasmus der stor smiler:-)
Index
49154: sv: Edelbrock V8 conversions kit (29-07-2007 23:12:50) (svar på 49139)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Da jeg fik min 3,5 V8 renoveret var jeg i syv sind om jeg skulle vælge Weber eller SU - efter at have hørt mig lidt omkring valgte jeg et sæt nye SU'ere - og det har jeg ikke fortrudt - og det er slet ikke så ringe endda (smiler)

Mvh
Michael
109" 1982 SIII CSW Stage 1 V8
88" 1981 SIII Exmili
Index
49163: sv: Edelbrock V8 conversions kit (30-07-2007 10:00:44) (svar på 49139)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 213.83.172.162)
Hej Rasmus

Jeg har en 90´er fra ´87, med 107 kilo på klokken og det er ikke fordi mine kaburatorer driller specielt meget, men den skal altid have en del choker/håndgas inden den er blevet varm, først da kan jeg lade den gå i tomgang. Det er selvfølgelig værst i koldt vejr.
Var det på grund af samme symptomer at du skiftede ?
Jeg ku´godt overveje at skifte for samtidig at sætte en snorkel på.

KH

Johny

V8 fordi det er dobbelt så sjovt.
Index
49251: sv: sv: Edelbrock V8 conversions kit (01-08-2007 12:42:16) (svar på 49163)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.57.18)
Hej Johny

Der var ikke meget bundtræk i min medmindre jeg konstant kørte med choker, men så var tomgangen jo enormt høj. hmmm....
Man kunne helt sikkert justere sig fra det, men der var flere ting der drillede mht choker kabel m.m så jeg var ikke i tvivl.
jeg har selv en "Safari" snorkel liggende, men mangler at finde på en holdbar måde at koble den til min Edelbrock da det ikke sådan er lige til, desværre!

Index
49940: sv: Edelbrock V8 conversions kit (15-08-2007 16:01:17) (svar på 49139)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Standard karburatoren (Stromberg) er en total oldsag der bare skal skrottes asap ! Har bestilt et kit og glæder mig til at kunne give den gas op ad bakke uden at hive chokeren halvt ud
:=) V8 for ever

Hilsen Kenn
Index
49942: sv: sv: Edelbrock V8 conversions kit (15-08-2007 16:27:35) (svar på 49940)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.197)
Ja nu inden i går helt i selvsving over Weber/Edelbrock kittet vil jeg lige indskyde at karburatorens opbygning gør at hvis i kører terræn og holder meget skråt og F.eks skal spille op går bilen ud. Det er også derfor motorcykler ikke har faldstrøm karburatorer. Men jeg vil godt give jer ret i Rover v8 elsker en Weber/Edelbrock, den går rigtig godt med den. Indtil bakkeshowet... Alternativ er fuelinjection fra Holley. Eller at smide en 3,9 EFI i.

Mvh Mads 110" V8 med Stromberg og det går egentligt meget godt. Også uden Choke.
Index
49962: sv: sv: sv: Edelbrock V8 conversions kit (15-08-2007 22:14:38) (svar på 49942)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Motorcykler har ikke faldstrøms karburator af en grund.
Det er fordi at en faldstrøms karburator skal placeres over indsugningen. Den sidder på siden af motoren på en motorcykel og det vil betyde at karburatoren skal monteres der hvor tanken sidder, hvis vi taler de fleste gængse rækkemotorer. En undtagelse er Harley, der kan karburatoren monteres ved siden af tanken så den er over indsugningen.
Hilsen Kenn
Index
49963: sv: sv: sv: Edelbrock V8 conversions kit (16-08-2007 00:02:14) (svar på 49942)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Jeg har hørt at stalling på en bakke var et Holly problem, men har nu fundet det samme argument ang Weber på et andet LR forum.
Påstanden var ellers at en anden placering af svømmerhuset på Weber eliminerede problemet ? men det må prøves på den hårde måde
Hilsen Kenn
Index
49967: sv: sv: sv: sv: Edelbrock V8 conversions kit (16-08-2007 11:08:28) (svar på 49963)
Kenn Sandau #7592, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.74.137)
Har talt med Paul fra V8tuner - der kan monteres "off road carb needles" der kan afhjælpe problemet med stalling på bakker, men det er ikke med i kittet,da de fleste ikke kører meget off road. Det koster 12£ pr sæt og 2 £ i porto
Hilsen Kenn