tilbage

Land Rover Forum  

Index
70456: 90" på hvide plader. (07-10-2008 20:40:46)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.52.163)
Hvorfor er de egentlig så sjældne ?? Jeg tror jeg har set een indenfor de sidste 3-4 år. (bor i København hvor der ellers ikke er langt mellem Defenderne).

Kunne selv godt tænke mig en på et senere tidspunkt, nogen der har erfaringer med prisniveau på denne type, kan ikke engang finde en nypris fra forhandlerne.
Index
70458: sv: 90" på hvide plader. (07-10-2008 21:02:31) (svar på 70456)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.175.40)
Hej Stig
Du har fuldkommen ret i der er langt imellem Defender’er på hvide personbils nummer plader - og det gælder både 90" og 110". Dette skyldes uomtvisteligt at der jo er en historisk afgift forskel 150% (30% historisk på gule og 180% på hvide plader). Når det så er sagt er der heldigvis flere og flere som har fået øjnene op for at en Defender på Hvideplader ikke behøver at koste meget mere end en ”almindelig” bil.

Blot i den lille flække som jeg bor i er vi da nu to stykker som køre 110” på personbil skilte, så mon ikke brugt markedet også snart vil kunne tilbyde flere biler med den rigtige farve nummer plader?

Et alternativ er naturligvis at du selv bare finder en Defender af den årgang som du syntes passer dig og din økonomi, på gule skilte i DK eller i udlandet og så betaler SKAT for retten til at klister nogle hvide nummerplader på.

Du kan søge på SKAT’s hjemme side om hvor meget du sandsynligvis skal af men for at give dig en ide niveauet så det betalte jeg selv ca. 160.000 i afgift for min 2001 110” TD5 Defender da den blev importeret for et år siden.

Mvh,
Henning
Index
70462: sv: 90" på hvide plader. (07-10-2008 21:23:54) (svar på 70456)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.139.254)
Jeg har en 1987 90" V8, som jeg har fået at vide fra SKAT at jeg skal betale kr. 30.250,- i afgift for at skifte fra gule til hvide plader.

Så det er jo også en måde at få det billigt på.

MVH Asger
Index
70476: sv: sv: 90" på hvide plader. (08-10-2008 06:55:43) (svar på 70462)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.60.153.252)
Hej Stig.

Henning har ganske ret, det skyldes uden tvivl afgifterne.

Behovet for 90"ere og 110"ere på personbils-hvide plader er vel igennem mange år blevet dækket gennem det noget billigere alternativ, nemlig en 110" som bus, hvor man til gengæld for udgiften til kørekort og en begrænsning i anvendelsesmulighederne kan spare et anseeligt beløb både i registrerings- og vægtafgift.

Men som Henning nævner, kører der trods afgiften alligevel også biler på helt hvide plader. Selv kører jeg i en sådan 90"er, og havde før denne en anden 90"er på hvide plader, som også stadig kører. Hertil kører endnu en bekendt i sådan en 90"er, så det er da i hvert fald tre. Og løsningen i en 90" er såmænd ganske fin, i hvert fald til indenrigstrafik ..... men kræver dog hurtigt en tagboks for at kunne være der blandt al habenguttet :-)

Min egen bil kostede kr. 128.000 i afgift for snart 21 måneder siden og for 2-3 år siden kostede to forskellige årgang 87 og 88 90"ere lidt over kr. 40.000.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9
Index
70485: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (08-10-2008 10:28:15) (svar på 70476)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Søren og andre hvidpladefans

Jeg skriver lige pt med en engelsk ejer af netop sådan en 90" V8 Anniversary fra 1998 og den ser fin ud. Hvis jeg regner med godt 100.000 kr. i afgift er det måske ikke helt ved siden af. Med prisen i UK bliver det omkring 200.000 kr. for en super fed vogn. Værd at overveje.
Alternativt kan jeg omregistrere min 1984 90" V8 til hvide snitter - men udover ombygningen og afgiften vil det stadig være en ældre bil med alt hvad det indebærer. Men meget interessant at høre fra LR folk der har erfaring og/eller projekter i den retning. Skriv endelig - fotos er også meget velkomne.

V8 bobler til folket
Index
70487: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (08-10-2008 10:44:30) (svar på 70485)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.198)
Jeg ejer den anden hvid-plade-defender i Hennings lille flække. Det er en '96, 110 STW. Den kostede mig 90000 i afgift i juni. Men hos skat var de så frække at sige til mig at: "sådan nogle entusiaster er jo villige til at betale hvad som helst for sådan en bil"
Du kan ca. regne med at afgiften er 60% af havd en lignende brugt bil koster hos en forhandler. Så er problemet jo bare at der ikke findes særlig mange Defender personvogne til salg at sammenligne med.
Når jeg ser på hvad en bus koster, så synes jeg ikke det er slemt at give 90000 i afgift + værdien for en '96 defender. Det er vel omkring 200000.

MVH Jakob E S
PS der kører også en 90" på hvide skilte i Roskilde.
Index
70499: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (08-10-2008 13:50:30) (svar på 70485)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Søren.

Lyder spændende - du kan godt glæde dig :-)

Men engelsk ejer = RHD .... eller ?

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9
Index
70501: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (08-10-2008 15:29:31) (svar på 70499)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Søren

Ja den engelske er højrestyret men den har kun gået 60.000 miles på landevej og ser som sagt fin og god ud. Utroligt så lidt LR egentlig koster i UK hvis man søger lidt og læser de engelske magasiner LRO og LRM. Interessant.
Jeg er blevet tilbudt en 110" pick up V8 fra 1985 til 900 Pund! Ser også rigtig pæn ud. Det overvejes også pt.
Men helst en 1998 50th model. De er bare for fede.

V8 hilsen
Index
70505: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (08-10-2008 17:20:07) (svar på 70501)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.60.153.252)
Søren, du bli'r da træt af højrestyring, tror du ikke? I sådan en "ny" bil....

For kr. 30-40.000,- ekstra finder du garanteret også en rigtig god bil i Tyskland .... med rattet i rette side ;-)

SKAL det bare være bilen i England, så find ud af, hvilket nummer den har og så tjek evt. historik i forum'et her:

http://www.defender50th.co.uk/

God fornøjelse med det :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9
Index
70535: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (09-10-2008 08:40:44) (svar på 70505)
Stig Bundgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.52.163)
Jeg er klar over at det er afgiften der er den store synder ift. hvide plader. Men jeg ser "ofte" 110´er på hvide plader (måske mange af dem er campere) men som sagt har jeg stadig kun set een 90´er med de 4 modsatrettede bagsæder.

Men det var selvfølgelig en overvejelse at hører om afgiften på en ældre 90".

Men jeg kunne stadig godt tænke mig at vide hvad en sprit ny 90" koster på hvide plader... (det er heldigvis gratis at drømme:)
Index
70541: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (09-10-2008 10:23:03) (svar på 70535)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Stig.

Spritnye Defender 90" på hvide plader vil ikke have 4 sidevendte sæder, men derimod "kun" 2 fremadrettede.

Findes prisen ikke i tilgængelige oversigter, så skriv da hellere til Land Rover Danmark for at få det mest kompetente svar.

Og lad os så høre her på forum :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9
Index
70573: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (10-10-2008 07:49:29) (svar på 70541)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.52.163)
Hva er det nu for noget.. kun to sæder bagi på ny Defender ?
Hmm.. så er lidt af "charmen" da gået af det. De fylder godt nok også meget selv om de er klappet sammen.

Jeg prøver at sende en mail til Hr. Glad ang. nypris.
Index
70785: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (15-10-2008 16:27:30) (svar på 70541)
Stig Bundgaard #7303, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.163.52.163)
Har netop modtaget mail fra Glad biler.

En ny Defender 90" på hvide plader koster ca. 600.000- Så ved I det.
Index
70542: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (09-10-2008 10:35:25) (svar på 70535)
Jan Schou Hansen #3357, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.4.8)
110ére på hvide plader kan sagtens være busregistreret, derfor ser du flere af dem end af 90érne.
Index
70543: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (09-10-2008 10:36:07) (svar på 70505)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.209.66.41)
Ok tak for det. Foreløbig er jeg lykkelig for den hvide 90" V8 Defender jeg har - men på længere sigt vil jeg gå efter en 50th V8. Tak for link - masser af nyttig info.
Den gamle Pick Up 110" V8 til 900 pund var nok mest som en sjov ekstra bil. Hvem ved om man pludselig har muligheden for at syne og registrere den til en billig penge? Vi får se.

Keep the spirit - og motoren varm!
Index
70536: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (09-10-2008 08:46:43) (svar på 70476)
Stig Bundgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.52.163)
Den ser altså fin den Defender du har der ! Ja kunne godt tænke mig at tagboksen hurtigt bliver nødvendig.
Index
70562: sv: sv: sv: sv: 90" på hvide plader. (09-10-2008 19:41:23) (svar på 70536)
Jesper Overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.212.92.134)
Det kan ofte være en temmelig god forretning at købe en bil med rattet i højre side da skattevæsnet er af den holdning at de er værdiløse på det danske marked.
Herudover er Anniversaryen en ok bil at køre fra højre side da den har aut. gear. Det med at skifte gear med venstre hånd er jeg ikke god til, jeg ender altid med at rulle vinduet ned istedet.

mvh
Jesper