tilbage

Land Rover Forum  

Index
155356: Import af 110" fra Tyskland (25-10-2016 20:27:02)
Kåre Morgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.175.84)
Hej dlrk

Jeg er gammelt medlem af dlrk og er lige blevet meldt ind igen da der påny er kommet blod på Land rover tanden:-)

Jeg kunne godt tænke mig en bus og har også overvejet at importere fra Tyskland. Jeg har læst op og ned i forum omkring regler, afgifter og alle de fagbegreber der bliver kastet rundt med, folks erfaringer med import, tossede synshaller, gode synshaller og alt muligt andet. Kort sagt, jeg er blevet meget forvirret.

Så her er et "forhåbentligt" konkret eksempel på en bil til 15000 euro: https://home.mobile.de/HNAUTOMOBILETREBURASTHEIM#des_226475328

Hvad ville sådan en grøn dame ca. koste at få ind i Danmark og få på hvide bus plader?

Håber I der har forstand endnu engang vil sætte jeg ved tasterne og hjælpe en kommende Land Rover ejer:-)

Mange venlige hilsner fra
Kåre Morgen
Index
155357: sv: Import af 110" fra Tyskland (25-10-2016 20:35:56) (svar på 155356)
Kåre Morgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.175.84)
For god ordens skyld er mit medlemsnummer 7225:-)

Mvh
Kåre
Index
155360: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 07:56:51) (svar på 155356)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.179)
Hej.

Et forsigtigt gæt på afgift 25-35t

1270
Paw
Index
155364: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 10:48:39) (svar på 155360)
Kåre Morgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.33.149.183)
Tak Paw, det lyder meget fornuftigt. Men hvordan kommer du frem til det beløb? Vil gerne se og forstå regnestykket:-)

Jeg fik en besked igår fra et andet medlem som ikke mente den linkede bil kunne blive til bus. Han mente at de skal have kørt i tyskland som "kleinbuss" for at kunne klare kravene for at blive omregistreret til M2 i Danmark. Mon det er rigtigt?

Mvh
Kåre
Index
155362: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 10:05:28) (svar på 155356)
Leif Jensen #4521, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.103.98.177)
Det kan ikke lade sig gøre at få den på hvide busplader, den vil få gule plader hvis du vil have den som bus.
Index
155363: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 10:44:33) (svar på 155362)
Kåre Morgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.33.149.183)
Ok. Og hvad er forskellen på hvide og gule bus plader?

Mvh
Kåre
Index
155365: sv: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 11:00:54) (svar på 155363)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Vist nok mest teoretisk...
Index
155366: sv: sv: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 11:03:43) (svar på 155365)
Kåre Morgen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.33.149.183)
Ok. Og tak.

Så en bil med de specifikationer som den jeg har linket til vil godt kunne blive til en bus med mange 10 sæder og lav vægtafgift i Danmark?

Mvh
Kåre
Index
155367: sv: sv: sv: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 11:58:47) (svar på 155366)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.186.224)
Selvfølgelig er der en vis charme, ved at selv bringe byttet hjem til landsbyen
(egen import) men andet steds er der en bus til salg lignende den du har kik på.
Har intet med salgsobjektet at gøre, men kan spare dig for megen renderi og kan i sidste ende være billigere, når alt er gjort op, afgift, gebyrer osv.
Skal lige siges- mange af DLRKs medlemmer er mere på vores Facebook end på Forum.
Index
155373: sv: sv: sv: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 20:19:31) (svar på 155366)
Mads Dalby (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.71.135.2)
Hej Kåre
Jeg har lige været hele møllen igennem, det kan ikke lade sig gøre længere.
Du må gerne kontakte mig, hvis du har lyst.
Mvh
Mads 26223543
Index
155372: sv: sv: sv: sv: Import af 110" fra Tyskland (26-10-2016 19:09:17) (svar på 155365)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Ole

Forskellen på gule og hvide plader på en bus angiver afgift.
I gamle dage, dvs. 80'erne, havde minibusser 20% afgift og typisk nummerplader der efter bogstaverne begyndte med 98 og 99. Hvide plader.
Så bortfaldt afgiften og nummerpladerne blev gule hvilket indikerede at det var en bil hvor der ikke er betalt afgift.
Så ændrede man afgiften igen da der blev solgt for mange minibusser af forskellige mærker inkl. Land Rover - afgiften blev så 60% og nummerpladerne blev igen hvide, men uden specielle tal som de to første.

Den bil der er tale om her er for ny til at kunne indregistreres som minibus, salget af 110 som minibus stoppede i 2000. Har den kørt som STW i Tyskland er det max en 9-sædet bil og dermed en M1 - og man kan ikke uden videre ændre en bil fra at være en M1 til M2 som betegner en minibus, hvis reg.papirerne siger det er en M1, og slet ikke hvis den er yngre end det tidspunkt hvor ændringer i loven stoppede 110" minibus på markedet.

mvh
Ib 0219